Dugogodišnja nebriga nadležnih organa, mala i nikakva novčana izdvajanja, ali i lična neodgovornost uticali su da Novosađanke negoduju i upozoravaju da su su čak i osnovni uslovi u ovakvoj zdravstvenoj ustanovi loši.
Svoje četvrto iskustvo u Betaniji podelila je i Novosađanka Milena Kostić na svom blogu, u postu naslovljenom: "Dobrodošli u porodilište ili zašto sam toliko razmažena". Kako navodi za 021, bila je šokirana uslovima koji su je dočekali.
"Kupatilo u kojem sijalice ne rade, sobe u kojima su pale roletne i u tom stanju su mesecima - u potpunom mraku ste, to je nehumano. Imate tuš kabinu u kojoj nema baterije, crevo koje curi, i to kupatilo je u tom stanju najmanje već dve godine. Ja sam svesna činjenice da to nije hotel niti treba da bude, zaposleni dolaze ujutru i dezinfikuju koliko mogu, ali ja ne mogu da koristim umivaonik jer sifon curi, a da vam ne pričam da su samo tri kupatila na celom odeljenju radila", navodi ovaj majka četvoro dece.
Kako dodaje, ne želi da žene moraju da trpe ove uslove, već da se sa lošim uslovima više ne mirimo. "Ne verujem da je toliko teško nabaviti sredstva da se to sredi, bar da se zameni sijalica, i zbog nas i tog osoblja treba da insistiramo na promenama", dodaje ona.
Inace, večera se u Betaniji servira u 17 časova, što mnoge majke ostavi gladne tokom ostatka dana. Kako navodi Milena Kostić, mamama je dozvoljeno da im se dostavi keks, voda i sokovi u tetrapaku, što one konzumiraju od pet posle podne do oko devet ujutru.
"Tako već godinama, i uopšte takav je sistem. Mame su gladne, to je deprimirajuće i pretpostavljam da to nije do osoblja. Imala sam četiri porođaja od 2010. do 2016. godine i sve vreme je šablon isti", navodi ona.
Inače, ankete koje su sprovedene tokom proteklih godina ukazuju na to da su Novosađanke zadovoljne osobljem u Betaniji, a ističu se profesionalan odnos prema pacijentima, način komunikacije, dostupnost, kao i stručnost pri pružanju medicinskih usluga.
Upravnik Betanije dr Dragan Stajić kaže za 021 da pacijentkinje i u neposrednim kontaktima takođe potvrđuju profesionalnost zaposlenih, što čini boravak u Klinici pozitivnijim iskustvom. To, doduše, ne znači da nije svestan određenih nedostataka, koje je pokušao da reši u razgovoru sa državnim organima. Ali njihova strana je uvek izostajala.
"Pisali smo i pišemo bezbroj apela, pisama i molbi nadležnima, a na njih odgovore ne dobijamo. Mi imamo savremenu opremu za rad i vrsne doktore, ali izgleda da se država ne bavi ozbiljno ulaganjem u renoviranje i opremanje zdravstvenih ustanova po nekim evropskim standardima, jer je situacija slična ili čak gora u drugim klinikama po Srbiji. Mi smo vrlo spremni da uradimo ono što je u našoj moći da Betanija bude bolja za sve, ali smo izgleda u tome usamljeni i umorni od bezuspešnih pokušaja", kaže dr Stajić.
On dodaje da je generalno stanje sa brojem zaposlenih u zdravstvu takođe poražavajući, jer su u Srbiji lekari rastrgani poslom na nekoliko strana i za to malo plaćeni.
"Kada ste upravnik klinike koja broji preko 400 zaposlenih, nerealno je očekivati da ne postoje pacijenti sa negativnim iskustvima i da u nekim momentima možda komunikacija ili tretman nisu bili očekivani i zadovoljavajući. Moje kolege, naši saradnici i ja smo u svakom momentu spremni smo na razgovor i sprovođenje svih mera koji će uticati, kako na povećanje zadovoljstva pacijenata, tako i na unapređenje kvaliteta rada. Tehnički uslovi, saniranje oštećenja i kvarova, održavanje prostorija i aparata uslovljeni su procedurama propisanim u KCV i naši zaposleni ih poštuju", dodaje dr Stajić.
Inače, u toku je veliko istraživanje portala
Bebac.com o stanju u srpskim porodilištima. U preseku istraživanja, koji je napravljen tokom marta, rezultati su pokazali da je vezu na porođaju imalo 40 odsto ispitanih žena, a čak 78 odsto žena tvrdi da nije smelo da jede i pije vodu -
bile su gladne i žedne tokom porođaja.
Trećina ispitanica nije bila obaveštena o svakoj intervenciji, a intervencije su urađene bez njihove saglasnosti. Trećina žena takođe tvrdi da nisu odmah nakon porođaja bile informisane o stanju svog deteta.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 36
Milutin
munja
Za Veroniku
Nije zgoreg pomenuti da je jako dobar i sa Jorgobankom.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar