FOTO: Kome se žaliti kada naiđete na moljce u grizu?

Novosađanin Vlado Ivanović kupio je svojoj deci prošle nedelje pakovanje griza, ali je u kesi pored proizvoda koji je pazario pronašao i dva leptira: živog i mrtvog.

Prema njegovim rečima, danima je bezuspešno pokušavao da stupi u kontakt sa poljoprivrednom inspekcijom, koja po zakonu vrši kontrolu ove vrste prehrambenih proizvoda.

"Jedan moljac bio je mrtav, drugi živ ali je i on u međuvremenu umro, dok je po celom gornjem delu kese bila nekakva paučina. Danima se na telefon poljoprivredne inspekcije javljala automatska sekretarica a kad sam i lično otišao na navedenu adresu, tamo nije bilo nikog, osim žene u pisarnici koja mi je objasnila da je jedna inspektorka trenutno u Požegi, dok je druga na odmoru, i da se javim za nedelju dana", prepričava on za 021.

Ivanović je griz kupio u "Idei" kod Nork-a u Mihajla Pupina 2, ali ne želi da ga vrati, već želi da nadležne institucije urade svoj posao.

"Najlakše bi bilo vratiti ga, ali to ne želim. Hoću da nadležnoj inspekciji predam proizvod kompanije "Dr. Oetker", koji košta svega 54,99 dinara", kaže Ivanović.

Kompanija "Dr Oetker" ubrzo je kontaktirala Ivanovića sa željom da im pošalje fotografije kontrolnog koda preko kojeg bi mogli da pristupe ispitivanju celokupne serije ovog griza i kako bi eventualno mogli da povuku celu seriju ako se ispostavi da je kontaminirana. "Iskreno nam je žao zbog ove neprijatnosti i odmah ćemo pokrenuti proces reklamacija kako bi se utvrdio uzrok. Ukoliko ste saglasni, poslaćemo Vam paket zamenskih proizvoda i zato Vas molimo da nam pošaljete svoju adresu", piše u mejlu.

Ivanović kaže da nije prihvatio ponudu da dobije paket zamenskih proizvoda.

Pored proizvođača spornog proizvoda, potrošaču su se obratili i iz Udruženja za zaštitu potrošača, kojima je Ivanović uputio i zvaničan dopis. Mladen Alfirović, iz pomenutog udruženja potrošača, potvrdio je za 021 da je dopis stigao u njihove ruke, te da će potrošača savetovati da napiše dopis poljoprivrednoj inpekciji.

"Ima više ovakvih prigovora koji stižu našem udruženju. Procedura je ista, ili se potrošač koji poseduje relevantne dokaze upućuje da sam napiše dopis nadležnoj inspekciji, ili ukoliko iz nekog razloga potrošač to ne može da uradi, udruženje može proceduru sprovesti umesto njega. Ali kako se to njemu lično desilo i kako su dokazi kod njega, savetovaćemo mu da se sam obrati inspekciji", rekao je on.  

Budući da se ovakve situacije Novosađanima dešavaju svakodnevno, te su društvene mreže pune fotografija proizvoda u kojekakvim stanjima, iz Udruženja za zaštitu potrošača jasni su u stavu da je osnovni problem taj što građani zapravo ne poznaju procedure, kako bi najlakše zaštitili svoja potrošačka prava kada im se ovakve situacije dese. Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije za 021 objašnjava da građani u ovakvim slučajevima ne mogu očekivati veliku odštetu, jer su proizvođači profilisani u odbrani od ovakvih optužbi.

"Osoba mora da ima kompletan dokaz, prvenstveno fiskalni račun i da se obrati organizaciji potrošača, pa ćemo mi onda pisati odgovarajućoj inspekciji. Kažem odgovarajućoj, jer građani uglavnom ne znaju da su svi proizvodi biljnoj porekla u nadležnosti poljoprivredne inspekcije, a svi proizvodi životinjskog porekla u nadležnosti veterinarske inspekcije", objasnio je Papović.

On je naglasio da je najveći problem Pravilnik o uzorkovanju, prema kome postoje stroge odredbe na koji način potrošač može da ostvari svoja prava ako naruši originalnu ambalažu. U slučaju da se inspekcije nakon dopisa udruženja ne oglašavaju, Papović kaže da i tu postoje pravni lekovi, ali apeluje na građane da se prvo obrate udruženju, a ne samim proizvodnim kompanijama, jer "u Srbiji još uvek nije zaživela procedura naplate štete od kompanija od prekršenih potrošačkih prava".

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Dule

    13.06.2016 15:03
    parodija
    Da lije iko ikada imao koristi od udruzenja za zastitu potrosaca u NS? Dva puta sam ih kontaktirao za pomoc, dva puta su me otkacili "probajte u inspekciji..." i sl.
  • Brus Vilis

    12.06.2016 23:54
    Šansa da vam u Idei naplate proizvod prema akcijskoj ceni jednaka je verovatnoći da vas u Novom Sadu pregazi trambvaj.
  • Komša

    12.06.2016 23:06
    Koji je to kvalitet griza u kome je i moljac crko.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti