Kako poručuju u Novosadskoj biciklističkoj inicijativi, povod za izlazak na ulice je hronično nerešavanje problema biciklističke staze u Futoškoj ulici i na Futoškom putu, koju godinama izdiže korenje drveća što onemogućava bezbedno kretanje građana. Predsednik NSBI Marko Trifković kaže za 021 da je ova organizacija još 2012. godine ukazala na očajno stanje ulice i staze koja je kičma biciklizma u gradu, ali i na nedovoljno izdvajanje za vrstu saobraćaja koja bi mogla da poboljša i životnu sredinu - što svima ide u korist.
"Ono što je alfa i omega svih primera (ne)ulaganja su Futoška ulica i Futoški put, staze koja se ne rešavaju godinama, koja su u birokratskoj paralizi. Postoje samo lepe želje i neki nedovršeni planovi za tu ulicu, ali kada se priča o realizaciji, ona konstantno izostaje. Postoji i tematski ping-pong između institucija kada je reč o nadležnostima u ovoj ulici, što mi tumačimo kao njihovo odbijanje da se iko bavi tim poslom. Da se svake godine radilo barem na rekonstrukciji jednog segmenta ulice, to bi sada bilo rešeno i ne biste imali popucalu stazu, opasnu za kretanje", kaže Trifković.
Drugi problem je, navodi on, to što se pregledom planske dokumentacije na Futoškom putu, na potezu sa telepske strane, od Bulevara Evrope do Bulevara patrijarha Pavla planira izgradnja novih parkinga, uvođenje pomoćne saobraćajnice i sve to nauštrb pešaka, biciklista i zelenih površina.
"U redu je obezbediti neophodna parking mesta, ali se mora imati u vidu da se time podstiče razvoj automobilskog saobraćaja. S druge strane, uz manja ulaganja, mogu se rešiti pitanja nekih ključnih staza za bicikliste, čime se podstiče manja upotreba automobila. Gradski oci ne prepoznaju promene navika Novosađana i tvrde da se radi o nemogućim misijama, što nije tačno - postoje projekti, postoje rešenja, ali oni ne žele da ih prihvate i bave se svojim poslom", smatra on.
Kada je reč o potencijalnim rešenjima, Trifković navodi da postoji mogućnost sužavanja trotoara u određenim razmerama, te "pomeranje" biciklističke staze dalje od drvoreda, koje bi bilo ograđeno i obezbeđeno. Platani u Futoškoj ulici ne moraju da stradaju, kako neki misle.
"S obzirom na to da pravac Futoška-Futoški put koriste i mladi i stari, opslužuje jako veliki broj Novosađana i onih koji dolaze u grad, potrebno je nešto konkretno uraditi, a ne da staze budu 'strateški cijevi', kao što su trenutno. Najbolji pokazatelji iskrenih namera čelnika jesu budžet i planska dokumentacija, u kojoj vidimo samo sužavanje zelenih i pešačkih površina. Mi ćemo vršiti pritisak na načine koje prepoznajemo kao relevantne, budićemo institucije i komunalni sektor, ali i izaći na ulicu kako bismo pokazali koliko nas zaista ima", kaže za 021 Trifković i naglašava da su na protest dobrodošli i građani koji ne voze bicikl, jer se bore za zajednički cilj - rad institucija.
"Građani ne smeju da zavise od političkih odluka i postizbornih vaganja u bitnim gradskim institucijama. Oni ne rade ciklično, već moraju da rade redovno. Mi smo prinuđeni da na ulici pokažemo koliko je ovo bitno za sve građane Novog Sada", zaključuje on.
Protest će se održati na Trgu republike od 17 do 20 časova.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 49
Mastodont
Može biti samo dva razloga da ti se bicikl 'stvori' na metar od tebe - ili on juri kao manijak, što je potpuno drugi problem i uopšte nije razlog da ljudi koji normalno voze silaze sa bicikla, ili si ti pijan za volanom pa ga do tada nisi video.
/
Kosta
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar