FOTO: Biciklistička vožnja pored novosadskih ustanova zbog Futoške ulice
Protest u organizaciji Novosadske biciklističke inicijative reakcija je na sve gore stanje biciklističkih staza i nedovoljno ulaganje u iste, iako je broj Novosađana koji se svakodnevno služe biciklom iz godine u godinu sve veći.
Predsednik NSBI Marko Trifković poručio je prisutnima da je ovo samo početak mogućeg otpora u slučaju ignorisanja potreba građana.
Predstavio je i "gosta" na protestu, Zorana Bukvića iz Beograda, člana udruženja "Ulice za bicikliste" i jednog od boraca za očuvanje biciklističke staze kod Promenade, uz naselje "Beograd na vodi". On za 021 kaže da je potrebno voditi male bitke koje će upornošću dati rezultate, naročito u manjim sredinama, u kojima se građani ipak više pitaju od vladajućih struktura. On dodaje da je problem razvoja i ulaganja u biciklističke staze počeo još u vreme vlasti DS, ali se sada nekonsultovanje građana i bahatost povećala.
Biciklisti su se nakon govora provozali pored Skupštine Grada, Zavoda za izgradnju grada i JP "Urbanizam", koji su najzaslužniji što je ova saobraćajna manjina ugrožena.
Inače, u ZIG-a još nisu stigli odgovori na pitanja 021 u vezi sa zahtevima biciklista.
Komentari 38
Marko Trifković
Inače u saobraćajnoj politici (kada se postavi sve pro et contra) u gradovima automobili se nalaze najniže na lestvici prioriteta, prvo pešaci, zatim biciklisti i javni prevoz, pa tek onda automobili. Neka simbolična taksa za lokalne puteve i cena održavanja automobila tu ne menjaju bitnije stvari. Svako dobro.
Nataša
Mi biciklisti smo bahati na trotoarima, možda zato što su nam bezobrazni pešaci uzurpirali bici staze. Svaki dan vozim bicikl na posao i u povratku, i nema dana da ne poludim od pešaka koji se pored trotoara, nonšalantno šetaju bici stazom. Pa još kad im trubneš, jer zvonce ne čuju (nekad ne čuju ni trubu), umesto da se sklone, oni se okreću, da vide šta li to cvrkuće iza njih, i ako se pomere, to je otprilike 2,5cm u kontra stranu.
Staze su zaista u katastrofalnom stanju, neobeležene, nefunkcionalne...
Kod BIG-a uopšte nema znak STOP, a vozači uopšte niti gledaju da li se neki biciklista spušta niz most, a o nekom zaustavljanju - propuštanju da ne govorim.
Nisam znala za ovo okupljanje, možda za sledeći put malo organizovanije to najaviti.
Pozdrav!!
Posmatrač
Svako normalan podržava da se srede svi resursi infrastrukture, ali moraju da postoje prioriteti.
Problem je što neka interesna grupa ponekad pokazuje više želje da iritira javnost isticanjem problema i "aktivacionim egzibicionizmom", nego racionalnim nastojanjem da se reši problem. Ometati saobraćaj "protestom" zbog nekoliko neravnina na biciklističkoj stazi je sve drugo osim odgovornog i zrelog pristupa.
Pored toga, bicikl je mnogo manje finansijske vrednosti nego motorno vozilo, šteta na biciklu zbog nailaska na podignuti asfalt (korenje drveta je uzrok problema) potencijalno je nesrazmerno manja od moguće štete na motornom vozilu zbog oštećenog kolovoza.
Vlasnik vozila plaća (prilikom registracije) i nadoknadu za uređenje puteva, pa nikom od njih ne pada na pamet da se organizuje u protest "Za NS bez udarnih rupa", verovatno zato što su i upućeni koliko nešto košta i koliko smo kao zajednica bez para.
Poenta: vremena su teška i svako sebe i svoju nevolju treba racionalno da stavi na pravo mesto.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar