Svima stiglo grejanje
"Ukoliko zgrada nema centralnu ventilaciju sami stanari moraju da pozovu preduzeće sa kojim imaju sklopljen ugovor o održavanju instalacija da im ispusti vazduh iz njihovih radijatora", objašnjava Vujinova.
Pored vazduha u radijatorima, problem može da bude i u curenju unutrašnjih instalacija, tvrdi Vujinova.
"Tokom toplih proba dnevno smo imali i do 40 zahteva za pražnjenjem unutrašnjih instalacija. To će se nastaviti u narednih nekoliko dana, i potrošači treba da se obrate našoj Službi za reklamacije, ukoliko imaju ovakav problem". Vujinova napominje da bi oni građani koji nemaju grejanje, a koji su imali su radove na unutrašnjim instalacijama, trebalo da provere da li su odjavili radove, kako bi u "Toplani" ponovo napunili sistem.
Ona dodaje da je svih 30 ekipa na terenu, a da je, kao i obično, potrebno nekoliko dana da se grejanje stabilizuje u celom sistemu i oko 4.000 podstanica, te mole građane za strpljenje.
Prevareni građani dobijaju grejanje
Građani čije su zgrade na privremenom režimu grejanja, a koje imaju upotrebnu dozvolu i čije su instalacije fino podešene, prebačeni su na redovno grejanje. Takav je slučaj u ulici Svetislava Kasapinovića 17 gde su građani počeli direktno da plaćaju račune "Toplani", jer su prevareni od strane investitora.
"Za ovu zgradu, zgradu u Hadži Ruvimovoj 22 i Janka Čmelika 44 investitor Turković Isa objekta Novosadskoj toplani trenutno duguje 3,6 miliona dinara. Mi ćemo nači način da svoja potraživanja prema investitoru ovih objekata naplatimo, ali ono što je najvažnije jeste da stanari tih zgrada više neće morati da brinu da li će imati isporuku toplotne energije na početku svake grejne sezone", navodi Vujinova.
Zgrade koje nemaju upotrebnu dozvolu, urađenu finu regulaciju i čiji su investitori dužni Toplani, a takvih je 129, neće dobiti grejanje dok ne izmire dugovanja.
"Napravili smo ustupak investitorima koji imaju zgrade na režimu građevinskog grejanja, i ove grejne sezone će im biti omogućeno da produže ugovor kako bi im se ostavio dodatni rok da dostave tehnički prijem zgrade i pređu na režim privremene isporuke toplotne energije. Naravno, ovo je u cilju da se zaštite interesi stanara koji žive u tim zgradama, ali uslov za puštanje grejanja u tim zgradama su i izmirena dugovanja investitora", kaže Vujinova.
Upola manje žalbi građana
Ove godine "Toplana" je na početku grejne sezone imala upola manje poziva i žalbi građana u odnosu na prošlu sezonu.
Toplovodna mreža je u proseku stara oko 30 godina, a najmanje je menjano na Limanu 1, Limanu 3 i 4, a delovi vrelovoda na Novom naselju su i dalje ugroženi zbog kanalskog razvoda cevi i visokih podzemnih voda. Godišnje bi trebalo da se zameni osam kilometara cevi, a zbog nedostatka novca zameni se samo dva.
Grejna sezona juče je počela u Novom Sadu, prvom gradu u Srbiji.
Više informacija o početku grejne sezone može se dobiti na broj telefona 0800-100-021, a u slučaju curenja na unutrašnjim instalacijama na broj 4881-101, u odseku za odnose sa potrošačima na brojeve 423-712 i 420-853 ili se može doći lično na prvi sprat Spensa, u prostorije odseka.
Građani koji nisu dobili grejanje mogu se obratiti na email prnovosadskatoplana@gmail.com.
Komentari 38
mile
vlada
provjeri blind na instalacijama kupca i to na početku sezone, nakon tri mjeseca i na kraju sezone.
Nađa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar