Najviše žalbi na Klinički centar Vojvodine, na spisku i Dom zdravlja Novi Sad
Iako su se ranije žalili uglavnom na neljubaznost lekara i medicinskog osoblja, što su pokazale i sve ankete Ministarstva zdravlja, sad im je manje važno da li ih u domovima zdravlja i bolnicama dočekuju s osmehom. Mnogo više pacijente boli kad ne mogu da zakažu pregled, ili dugo čekaju operaciju.
U prvoj polovini ove godine, pomoć zaštitnika osiguranika zatražilo je više od 9.500 građana, a istovremeno je podneto i 156 prijava. Prema izveštaju Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje o radu zaštitnika osiguranika, najveće nezadovoljstvo iskazali su pacijenti Kliničkog centra Vojvodine, Opšte bolnice u Subotici, Zdravstvenog centra Vranje i Doma zdravlja Novi Sad, a prijave su podnete protiv ukupno 33 zdravstvene ustanove.
Tačnije, podnete su 43 prijave protiv KCV, 23 protiv Opšte bolnice u Subotici, 22 protiv ZC Vranje i 11 protiv Doma zdravlja Novi Sad.
Pacijenti se uglavnom žale s razlogom, jer je ustanovljeno da je 100 od ukupno 156 podnetih prijava osnovano. Tri nisu ni razmatrane, jer podnosioci nisu zdravstveno osigurani, a za 52 je utvrđeno da nije bilo povrede prava iz zdravstvenog osiguranja.
Ostvarivanje prava iz zdravstvenog osiguranja je izgleda sve češće problem - poslednji izveštaji RFZO pokazuju da je u prvoj polovini ove godine protiv zdravstvenih ustanova podneto 69 prijava više nego 2014. i u 18 više nego lane. U ustanovama se pravdaju povećanim obimom posla, nedovoljnim brojem lekara, najkom aparata za dijagnostiku... Najčešći razlog zbog kojeg su osiguranici presavijali tabak i podnosili prijavu je taj što specijalističko-konsultativne ili dijagnostičke preglede nisu mogli da zakažu u zakonskom roku od 30 dana. Najvećih problema sa zakazivanjem bilo je, opet, u Kliničkom centru Vojvodine, gde pacijenti u predviđenom roku najčešće nisu mogli da zakažu elektromioneurografiju (EMNG), kojom se ispituju i procenjuju neke neurološke funkcije i laboratorijske analize. U bolnici u Subotici problem je bio sa zakazivanjem rendgenskog snimanja i laboratorije, a u Zdravstvenom centru Vranje sa gastroskopijom, kolonoskopijom i holterom EKG.
Pojedini pacijenti, njih 47, pogrešili su "adresu" na koju su uputili prijave, jer njihovi problemi nisu bili u nadležnosti zaštitnika osiguranika, pa su prijave prosleđene Zdravstvenoj inspekciji Ministarstva zdravlja ili direktorima zdravstvenih ustanova.
Iako je u prvoj polovini ove godine zaštitnicima osiguranika od kad postoje podneto najviše prijava, njima se ipak manji broj pacijenata obraćao za pomoć nego prethodnih godina. U prvoj polovini 2014. godine je na vrata zaštitnika zakucalo je 10.013, lane 11.571, a u prvih šest meseci uspeli su da pruže pomoć u ostvarivanju prava iz osiguranja u ukupno 4.813 slučajeva, dok su ostalih 4.695 pacijenata u njihove kancelarije navraćali samo da se raspitaju za svoja prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja.
Podsetimo, 021 je ranije pisao da po nekoliko stotina ljudi u danima za zakazivanje čeka u redu ispred Kliničkog centra Vojvodine kako bi zakazali pregled. Iako služba zakazivanja KCV ima i telefon na koji je moguće zakazati pregled, Novosađani nemaju mnogo poverenja u kol centar i radije dolaze lično. Redovi se raščiste za oko sat vremena, a u Kliničkom centru Vojvodine tvrde da uglavnom svi prisutni zakažu termin. Više o ovoj temi OVDE.
Podsetimo da protiv lekara na koje se žale pacijenti u Vojvodini nije izrečena nijedna disciplinska mera. Više o ovoj temi OVDE.
Komentari 22
Dusica
Sve pohvale
Zli021
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar