Kakve veze ima bivši načelnik u DB-u sa slučajem Ilije Devića?
Dević je samostalno angažovao veštaka koji je objedinio i obračunao kompletno izgubljenu dobit jer, po njegovim rečima, sud nije korektno sarađivao s veštacima angažovanim na Mašinskom fakultetu.
Kako je naveo, sudija je rešenje da se uradi finansijsko-ekonomsko veštačenje štete izdao u maju 2013. godine, ali ga je veštak Jovan Dragaš predao tek posle dve godine. Ispostavilo se da je njime obuhvaćena samo autobuska stanica, a ne i sve delatnosti ATP Vojvodina, lične firme i kapital Devića.
"S obzirom da veštak nije mogao da obračuna izgubljenu dobit servisnog centra i sedam brendova japanskih firmi koje je zastupalo moje matično preduzeće 'Mancoop', sud je u junu 2015. doneo rešenje da Mašinski fakultet uradi veštačenje izgubljene dobiti servisnog centra 'EvoBus' i 'Mancoop' Itoću", objasnio je Dević.
Mašinski fakultet je formirao komisiju od pet redovnih profesora i tri stalna sudska veštaka da bi izradili nalaz koji je u avgustu 2015. predat Dragašu. Po tom nalazu, servisni centar je izgubio 24 miliona evra dobiti.
"To je 30 odsto stvarne štete za period od 2007. do 2014. S obzirom da se to političarima učinilo mnogo, sudija je samoinicijativno izdao dopunski nalaz u oktobru 2015. godine na iznos od tri miliona evra", izjavio je Dević.
Na ročištu održanom u petak, saslušan je predstavnik komisije Mašinskog fakulteta Gradimir Ivanović koji je izjavio da je izgubljena dobit servisnog centra "EvoBus", kao i zastupništva firme "Itoću" iznosila 70 miliona evra od 2007. do 2014. godine.
"Na ovaj postupak se vrši politički pritisak kako se ne bi obračunala u celosti moja lična šteta. Do sada su promenjene tri sudije, a veoma je interesantno da je sadašnja sudija Ksenija Rončević, supruga čoveka koji je po nalogu Dušana Stupara (bivši načelnik Resora državne bezbednosti Beograda) od 2006. godine uključen u otimanje mog kapitala", rekao je Ilija Dević.
Po preporukama Saveta za borbu protiv korupcije Vlade Srbije, ATP Vojvodina je na spisku 24 sporne privatizacije, kao jedina gde je oštećen investitor, a ne država Srbija, a rešavanje te afere zahtevala je i Evropska komisija. Dević je 2006. godine zaključio ugovor s tadašnjom gradonačelnicom Novog Sada Majom Gojković o izgradnji nove međumesne autobuske stanice. Taj objekat je završen, ali grad nikada nije preusmerio saobraćaj na novu lokaciju.
Zbog dospelih rata kredita, ATP Vojvodina je otišla u stečaj, a Dević je podneo tužbu za naknadu štete. Grad Novi Sad osuđen je da plati Deviću 300 miliona dinara s kamatom.
Komentari 14
ĐURA
Anonimus
Politički pritisak na pravosuđe je uticao da se, pravno posmatrano, jednostavni slučaj toliko razvlači, a Evropski parlament je reagovao insistirajući da je ovo jedini slučaj u kome tokom privatizacije, u drugoj fazi, nije oštećena država, već privatnik. Dakle, jasno je da će grad morati okamaćeno nadoknaditi štetu ulagaču, a što se spor bude duže razvlačio, odšteta će biti veća, već sada se procenjuje na preko 70 miliona evra...
Dexter
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar