Ombudsman prima nekoliko žalbi dnevno

Gradski ombudsman je za prvih deset dana rada primio oko 70 pritužbi Novosađana.
Gradski ombudsman je za samo deset dana rada primio oko 70 pritužbi Novosađana. Većina žalbi se odnosila na rad gradskih uprava i preduzeća, poput Gradske uprave za urbanizam, gde su građani bili nezdovoljni procesom legalizacije. Takođe, bilo je pritužbi na objedinjenu naplatu na računima "Informatike", kao i na liste čekanja i odnos lekara prema pacijentima u Domu zdravlja. Kako za Radio 021 kaže zaštitnik građana, Aleksandar Grujić, za samo nekoliko dana, "pokrivene" su sve oblasti gradske uprave.

Međutim, on ističe da su žalbe samo jedna strana priče, kao i da je neophodno dobiti izveštaje od samih preduzeća ili organa na koje su se ljudi žalili. Grujić napominje da u njegovoj nadležnosti nije da procenjuje odluke gradskih organa, već da se pobrine da prava Novosađana u procesu tog postupka budu ispoštovana.

"Mi štitimo njihova prava pred tim organom u samom toku postupka, vodimo računa o tome da li su neka njihova prava ugrožena, da li su imali uvid u neki dokument, da li im je rešenje dostavljeno kako treba. Prilikom samog odlučivanja o nekom pravu, mi ne možemo da učinimo ništa", rekao je Grujić.

Planira se obuka radnika na šalterima

Nakon što mu stigne pritužba, ombudsman ima dva dana da pošalje zahtev predueću ili organu na koji se građanin žalio. Oni imaju rok od osam dana da odgovore, nakon čega zaštitnik građana odlučuje o daljim akcijama.

Grujić je najavio realizaciju projekata koji će za cilj imati obuku radnika na šalterima gradskih organa i preduzeća, kao i edukaciju o upotrebi službenih jezika i pisama u Novom Sadu. On je istakao i da se nada da će od naredne godine biti organizovana i promocija aktivnosti ombudsmana, kako bi se što više građana informisalo o svojim pravima.

Gradski ombudsman može da predlaže izmene, dopune ili donošenje novih gradskih odluka i propisa, kao i da podnese inicijativu za ocenu njihove ustavnosti, ukoliko smatra da oni negativno utiču na prava građana. Ipak, njegove preporuke nemaju izvršnu snagu i nisu obavezujuće. Služba gradskog ombudsmana, trebalo bi da se bavi žalbama koje se odnose na rad preduzeća, službi i ustanova čiji je osnivač Grad.

Radno vreme je od pola osam ujutro do pola četiri posle podne, a kancelarija zaštitinika građana se nalazi u Ulici Vojvođanskih brigada 17. (Asja Francisti)

  • 26.10.2010 13:12
    a zasto bi neka institucija odgovarala okakvim dopusom ovoj fantomskoj tvorevini bez ikakvih nadleznosti, zabole ih bas
  • 26.10.2010 11:09
    nekoliko zalbi dnevno a jednu platu mesecno? eee jadan li si drzavni poslu
  • lala

    26.10.2010 10:48
    I onda to preduzece ili organ nece odgovoriti u roku od osam nada i problem je resen...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti