Za sada bez novih linija gradskog prevoza
Gradski prevoznik je poslednju liniju uveo pre skoro dve godine, kada je počela da vozi linija 13 koja je posle skoro deset godina čekanja povezala Detelinaru i Liman. Nije bilo ni značajnijih izmena na trasama postojećih linija, sem što je linija 1 produžena na Klisi, a sada duže ide i linija 17 koja vodi do tržnog centra BIG.
Bilo je i izmena u noćnom prevozu kada je umesto noćne sedmice počela da vozi linija 18, na koju se mogu čuti pritužbe mlađih Novosađana koji uglavnom koriste ovaj prevoz, jer im trasa ne odgovara, a razmaci između polazaka su duži. Pored ovih primedbi na noćni prevoz, već nekoliko godina postoje zahtevi sa Telepa da autobusi prolaze još nekim ulicama, a tu su i drugi zahtevi građana kao što je pojačavanje prevoza sa Nove Detelinare koja je zbog izgradnje dobila hiljade novih stanovnika kojima su linije 8, 3, 7 i od nedavno 13 ipak nedovoljne, jer ih ne povezuju sa svim delovima grada bez presedanja, a i gužve su stalne.
Pojedine gradske linije zapravo se kreću trasama koje su stare više decenija i koje skoro uopšte nisu menjane, kao što su 2, 3, 4 i tako dalje. Gradski javni prevoz nije generalno redefinisan već dugo i kako se čini neće ni biti uskoro, a u gradskom prevozniku o tome izgleda i ne žele da govore za javnost.
Naime, u GSP su na pitanja 021.rs o planovima za promene i uvođenje novih linija dali odgovor u jednoj rečenici, bez ikakvih dodatnh pojašnjenja. - JGSP "Novi Sad" uradiće optimizaciju mreže linija nakon sprovedenog postupka generalnog brojanja putnika - jedini je odgovor iz ovog preduzeća, a u nastavku su rekli i da su nedavno obavili izmene na linijama prethodni navedenim.
O razlozima zbog kojih u GSP ne žele da pričaju o budućim planovima za organizaciju javnog prevoza može se samo nagađati, mada jasno je da će to zapravo otvoriti druga pitanja o radu ovog preduzeća, kao i o odnosu gradske vlasti prema javnom prevozu.
Naime, GSP danas ima skoro isti broj autobusa kao i pre 20-30 godina kada je Novi Sad imao skoro duplo manje stanovnika, a način naplate karata u autobusima i danas se zasniva na aparatima od pre pola veka, jer celu deceniju GSP nije uspeo da uvede novi elektronski sistem naplate. Takođe, treba dodati i pitanje vraćanja tramvaja u saobraćaj, a kako se čini ni čelnici grada, ni gradskog prevoznika ne razmišljaju o tome.
Komentari 9
FCV 1914
Zoran
Nikola
Ljudi u rubnim delovima grada pešače i po 2 km do najbližih stanica. Ni u centru autobusi ne staju baš ispred zgrade (pešači se i više od 5 minuta), ali zato se automobili parkiraju u izlogu prodavnice ili na ulazna vrata zgrade. Ne znam koje ste Vi to razvijene gradove posetili i kako je su tamo stanice „poprtavljene“, ali ja sam tamo video nadstrešnicu na svakoj stanici, red vožnje ili elektronski displej na kojem pišem kada nailazi sledeće vozilo. Da ne pričam da je uvek ima barem 10 slobodnih mesta pa možete da birate gde ćete sesti.
A kod nas busevi idu kao asprin (u špicu ih nekad nema po 15–20 minuta) i onda ne možemo svi ni da uđemo. Stari busevi samo što se ne raspadnu, ovi kupljeni pre nekoliko meseci kao da su stari pet godina, ni klima ne radi kako treba. Sedam godina ne mogu da modernizuju naplatu karata pa i dalje daju one cedulje na kojima se ne vidi šta piše.
Važno je da su kupili automobile za auto-školu koja nikada nije počela da radi pa sad mogu da se vozikaju po gradu. A autobusa nema dovoljno.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar