Prodati lični podaci porodilja zbog reklamiranja adaptiranog mleka
Iako je zakonski, kao i kodeksom o marketingu zamena za majčino mleko strogo zabranjeno reklamiranje ovih proizvoda, distributer "Novalac" poslao je pisma u kojim se ohrabruje njegova upotreba. A što je najstrašnije, niko ne zna kako su došli do ličnih podataka žena koje su se porodile. Roditelji su i zaprepašteni odakle distributeru uopšte njihovi podaci, ali i zgroženi time što se propagira uzimanje zamenskog mleka, i to baš u nedelji u kojoj se obeležava dojenje kao najzdraviji način ishrane.
Uz pismo, dobili su i poklon-čarapice za bebe, što je takođe strogo zabranjeno.
"Kada sam ih nazvala da pitam odakle im moji podaci, rekli su mi da su otkupili bazu podataka, ne otkrivajući od koga. Možemo samo da sumnjamo i nadamo se da to nisu dale naše zdravstvene ustanove jer ja nikom svoje podatke davala nisam. Naravno, napisali su da je dojenje najbolje za bebe, ali i da se majke ne brinu ako imaju problem, jer postoji adaptirano mleko kao najbolje rešenje", ogorčena je Milena Kostić, majka četvoro dece i članica udruženja "Roditelj". Kako dodaje, ovo je svojevrsni pritisak na majke, koje su ionako zbunjene i vrlo lako odustanu od dojenja.
Upravnik novosadske Betanije Tihomir Vejnović negira bilo kakvu uključenost u zloupotrebu podataka.
"Nema šanse da smo dali našu bazu podataka. Ako je to neko uradio mimo znanja bolnice, onda je to posao za policiju. Potpisnici smo konvencije Unicefa 'Prijatelji beba', gde smo se obavezali da ne reklamiramo veštačku ishranu", izjavio je Vejnović za "Blic".
Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić poziva porodilje da prvo pitaju distributere tog proizvoda odakle im tačno njihovi podaci.
"Moraju da provere kako su kompanije dobile te podatke, a ako ne budu dobili odgovor, onda ćemo ga tražiti mi. Inače, ljudi ostavljaju svoje podatke na raznim akcijama za popuste ili kada primaju poklone, pa moraju biti obazrivi", naveo je Šabić.
Danijela Haralampijeva iz firme "Medis Pharma", koja distribuira te proizvode, kaže da poslato pismo nije reklama nego samo informacija.
"To je prosto informacija, nije zgoreg da ljudi znaju i jasno je napisano da je dojenje najbolja ishrana za odojčad. Bazu podataka s informacijama porodilja legalno smo kupili od firme 'Care direct', koja je delila poklone u porodilištima, a majke su tom prilikom popunjavale formulare o sebi", izjavila je ona.
Komentari 8
Prečanin
@Pera
Kada date podatke nekom, to ne znači da mu dajete i pravo da trguje sa njima.
Zakon o zaštiti podataka obavezuje baš svakog, i privatno i pravno lice, koji primi nečije podatke - da ih štiti od zloupotrebe.
Imajmo na umu da se za privatne podatke o platnoj kartici na internetu dobija 10 evra.
Znači, pin kod nije bitan, samo ime prezime i broj kartice, validan i važeči.
Sad uzmite u račun koliko su plaćeni naši poreski podaci.
Napominjem da se iz njih može videti i ko se razveo i ko s akim živi i šta još poseduju.
A u ovom trenutku ih zbog nekog bednika imaju sve agencije sveta.
I mi to nazivamo državom. Niko nikada nije kažnjen zbog toga.
Ministartsvo Finansija, Poreska služba - su odgovorni.
majka
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar