Grad izdvaja dodatne milione za gradnju fabrike "Lear"

Novi Sad će za dodatne troškove izgradnje fabrike "Lear" u radnoj zoni "Sever IV" platiti 80 miliona dinara više nego što je prvobitno ugovoreno, saznaje 021.rs.

Naime, na nedavno održanoj sednici Skupštine grada saopšteno je da su troškovi smanjeni za otprilike istu sumu, što nije slučaj.

Kako se vidi iz izmenjenog ugovora koji je Zavod za izgradnju grada 7. oktobra potpisao sa izvođačima radova, konzorcijumom koji predvodi firma "SMB-Gradnja" iz Subotice, cena izgradnje fabrike nakon drugog aneksa iznosi 2.123.728.764 miliona bez PDV-a, dok je prvobitna u aprilu kada je završen tender bila 2.074.849.335 dinara sa još 414.969.867 dinara PDV-a.

Prilikom potpisivanja aneksa ugovora je dogovoreno i da se rok za završtak svih radova pomeri do 20. oktobra 2016, što je i dalje u skladu sa sporazumom koji je Novi Sad potpisao sa "Lear", kojim se Grad obavezan da fabriku završi i preda do 1. novembra. U suprotnom, uslediće penali pa čak i mogućnost raskida ugovora o zakupu hale na 10 godina.

Radovi iz aneksa koji se dodatno plaćaju sa skoro 50 miliona dinara se odnose na dodatne poslove na ugradnji razvoda komprimovanog vazduha i to baš po zahtevu "Lear".

Takođe, ZIG je 29. septembra doneo odluku da sprovede poseban pregovarački postupak bez objavljivanja da će biti dodatnih radova na fabrici. Već 4. oktobra sklopljen je ugovor sa izvođačem "SMB-Gradnja" o dodatnim radovima u vrednosti od 32,2 miliona dinara i sa rokom završetka 25. oktobar.

Podsetimo da je Novi Sad direktno u budžetu za gradnju fabrike "Lear" planirao 2.760.000.000 dinara, a da je nedavno na Skupštini grada ta suma smanjena za 67 miliona (na 2.692.700 miliona) uz obrazloženje da se radi o uštedi između planirane i ugovorene vrednosti nakon tendera.

Međutim, kako se sada vidi, troškovi će ipak biti na istom nivou.

Dodajmo da će Novi Sad gradnju fabrike za "Lear" koštati preko četiri milijarde dinara, jer se izdvojeno i skoro 400 miliona za gradnju saobraćajne i komunalne infrastrukture. Pre toga je dato 600 miliona za nasipanje terena u Radnoj zoni "Sever IV", a bilo je i drugih troškova.

Kažimo još i da će Novi Sad na osnovu zakupa fabrike na deset godina prihodovati 8,4 miliona evra, odnosno prema sadašnjem kursu malo više od milijardu dinara.

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Ljudi

    13.10.2016 11:05
    ja
    Ljudi ja sam još pre desetak dana pisao nešto na ovu temu, naime prodaja zemljišta kod FK Vojvodina je urađena da bi mogli da se plaćaju penali firmi Lear zbog kašnjenja na radovima. Penali iznose 50.000 evra nedeljno!
    Tako da se ne radi ni o kakvim ulaganjima nego plaćanju penala.
  • Stari grad

    13.10.2016 10:24
    Ekonomska opravdanost
    Cek, koliko shvatam kompletna investicija je cca 4 milijarde dinara, a prihodovace grad u sledecih 10 godina nekih milijardu. Znaci za otplatu hale teoretski 40 godina O_o. Pritom, verovatno grad placa odrzavanje i ko zna da li placa i komunalije. Ovo je smesno....ekonomske isplativnosti nema, a ovo je jasan nacin izvlacenja para izgradske kase u privatne dzepove. Lear je tu na dobitku, izvodjaci i ekipa koji im je to omogucila, pod geslom radnih mesta ;). Gradjani samo gube, sem naravno 10ak radnik mesta za minimalac - gde ces vise.
  • jo

    12.10.2016 19:12
    Neko
    Neko spomenu u komentaru samo jednu polovinu hale.Nije tačno u drugom delu će se sklapati oni čuveni mercedesovi busevi iz 23 veka i pošto je navala kupaca velika radiće se ručno deo po deo.A kad se samo setim pre dosta godina dok su ti izbegli radikalni sektaši kukumavčili po skupštini o tim tenderima i kad je čuveni ekonomski stručnjak iz telekoma mahala papirima o lopovluku i nameštanju tendera i kako će oni to sve ispraviti čim budu vlast.I došli na vlast dočepali se kase i gle čuda sve ostalo isto.Pa zato što su za 4 godine vlasti u NS ta ekipica sektaša doktorirala pranje para preko gradjevinskih radova,behatona,dozvola po grbavici i detelinari,asfaltiranja i autobuskih stanica.Ne mogu oni oprati lovu na fabrici čipova jer nemaju kapacitet ali kad je malter,cigla i beton u pitanju tu im nema ravnih

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti