FOTO: Crvene staze za bicikliste u Kisačkoj ulici
Prema nezvaničnim informacija 021.rs iz gradske uprave, radi se o testiranju materijala koji bi mogao da se upotrebi i na drugim lokacijama u gradu.
Predsednik Novosadske biciklističke inicijative Marko Trifković kaže za 021.rs da pozdravljaju što su staze u Kisačkoj jasno označene, podsećajući da su one i ranije postojale, ali da to mnogi nisu poštovali, naročito vozači motornih vozila. Takođe, usled kvaliteta farbe i vremena, staze su skoro potpuno izbledele.
"Mi smo slali prijave inspekciji da se srede staze u Kisačkoj ulici i popravili su saobraćajne znakove, a sada su označili i staze. Ovim su trake za bicikliste još vidljivije kako bi vozači motornih vozila obratili pažnju, odnosno da se vozači dvotočkaša upute kuda treba da se kreću", navodi naš sagovornik.
.
Trifković kaže da je ovakvo označavanje biciklističkih staza na kolovozu standardno u mnogim zemljama - u nekim se koristi crvena, a u nekim zelena ili plava boja. On dodaje da se nada da će Grad ovako označiti i druge saobraćajnice, prvenstveno na problematičnim lokacijima za bicikliste, kao što su Bulevar oslobođenja, Futoška ulica i Futoški put, i druge ulice, a najviše u blizini raskrsnica.
Komentari 40
Super
Marko Trifković
"13) biciklistička traka je saobraćajna traka namenjena isključivo za saobraćaj bicikala, mopeda i lakih tricikala,"
"26) biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala,"
Ove odredbe su na snazi i primenjuju se, što znači da za vožnju mopeda na biciklističkoj stazi možete biti kažnjeni jer ne vozite po površini koja je namenjena toj vrsti vozila. Vozilo o kome pričate se sada deklariše kao moped ili laki tricikl. Kada je rađena kampanja informisanja o novom zakonu, usled većeg broja bitnih izmena ovome se nije pridao veći značaj, pa veliki broj ljudi koje pogađa za ovu izmenu i ne zna. Takođe važeći Zakon o javnim putevima ("Sl. glasnik RS", br. 101/2005, 123/2007, 101/2011, 93/2012 i 104/2013) nije usaglašen sa ovim definicijama, ali on ne reguliše pravila saobraćaja, već tehnički i pravni položaj puteva. Svako dobro.
Vlada
Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, uključujući i izmene iz 2009. godine na koje verovatno misliš:
Član 10.
14) biciklistička staza je izgrađena saobraćajna površina namenjena za saobraćaj bicikala i bicikala sa motorom koja se proteže uzduž kolovoza i koja je od njega odvojena i obeležena propisanim saobraćajnim znakom;
29) bicikl sa motorom je vozilo na motorni pogon sa dva ili tri točka, čija radna zapremina motora nije veća od 50 cm3 i koje na ravnom putu ne može da razvije brzinu veću od 50 km na čas;
To u stvarnosti znači motor do 50 kubika; isto važi i za biciklističku traku, koja je u pitanju u Kisačkoj.
S obzirom da sam u celoj raspravi na vašoj strani, shvatite ovo dobronamerno: nije neophodno da imate pravnika, ali barem onda nekog ko razume propise.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar