Zbog čega su biciklisti protiv prsluka?

Biciklistička udruženja protive se obavezi nošenja fluorescentnih prsluka, jer smatraju da oni neće poboljšati bezbednost u saobraćaju, već samo smanjiti broj biciklista.

Predsednik udruženja "Ulice za bicikliste" Zoran Bukvić kaže za 021.rs da se prethodno uvedena obavezna svetla nedovoljno koriste, zbog čega biciklisti i dalje stradaju u noćnim uslovima, a da uvođenje nove mere neće imati nikakav efekat.

"Uvođenje reflektujućih prsluka kao obaveze i u gradskim uslovima i van naselja može dovesti do toga da ljudi percipiraju biciklizam kao nekakvu opasnu aktivnost. Možda će neke ljude odgovoriti od korišćenja tog prevoznog sredstva", kaže on.

Bukvić dodaje da bi se bezbednost povećala kada bi policija strože kontrolisala osvetljenost biciklista i da se praksa sa prslucima u zemljama Evropske unije pokazala kao neefikasna. Marko Trifković iz Novosadske biciklističke inicijative kaže da bi nadležni trebalo da se bave bitnijim stvarima kada su u pitanju biciklisti.

"Obavezna oprema za bicikliste nije rešenje. To ne znači da se mi protivimo ako je neko pojedinačno koristi u nekim situacijama, ako putuje negde biciklom. Međutim, težište treba staviti na bitne stvari, ako uzmemo u obzir istraživanja da  je oko 25 odsto biciklista pravilno osvetljeno, ne znamo u kakvom su stanju kočnice, većina nema katadioptere, biciklom se uopšte niko ne bavi, a to je mnogo bitnije od priče o prslucima", napominje Trifković.

Biciklistička udruženja su se u više navrata suprotstavljala predlogu uvođenja prsluka, a Bukvić kaže da ih niko nije konsultovao.

"Niko nas ni sada nije pozvao. Samo se preko medija saopšti da nam stiže nova obaveza. Mi smo se ovom predlogu suprotstavili na javnim raspravama, ali je očigledno da to nije imalo efekta i da pisci nacrta tvrdoglavo nastavljaju sa svojom politikom", ukazuje Bukvić.

Koliko je uvođenje reflektujućih prsluka neefikasno govori i činjenica da ih zemlje u kojima je bicikl svakodnevno sredstvo prevoza, poput Nemačke, Danske, Švedske, Francuske i Austrije ne primenjuju, napominje Bukvić.

Trifković kaže da Australija beleži negativno iskustvo uvođenjem obavezne opreme, nakon čega je broj biciklista opao za 40 odsto.

Novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju, čiji nacrt predviđa da motociklisti i biciklisti moraju da imaju fluorescentne prsluke za vreme vožnje noću, trebalo bi da bude usvojen početkom naredne godine. Predviđena kazna za biciklistu bez prsluka je 6.000 dinara.

  • Vuk

    31.10.2016 12:45
    U komentarima ima raznih legitimnih predloga, kritika, zamerki na razne ucesnike u saobracaju, ali uglavnom nemaju mnogo veze sa prslukom.
    Odgovarajuci prsluk bi povecao vidljivost jednog bicikliste u odnosu na drugog koji nema prsluk, ali sa smanjenjem broja biciklista i vidljivost biciklista bi se generalno smanjila. Slicno mozemo reci i za biciklisticku kacigu - kaciga sama po sebi moze da ti sacuva glavu od udaraca, ali mnogo je veca sansa da budes udaren ako drugi ucesnici u saobracaju ne ocekuju da naidju na tebe.
    Moze se raditi na edukaciji znacaja nosenja prsluka ili bilo kakvih reflektujucih materijala, ali bez nametanja. Oni koji danas imaju licni izbor da nose prsluk, treba da budu protiv uvodjenja toga kao obaveze, posto ce se i njihova bezbednost smanjiti.
  • biciklista

    31.10.2016 10:33
    alo intelektualci uključite mozak! ako na kolima ne rade farovi šta radite? menjate sijalice ili farbate auto u drečave boje? isto je i sa biciklistima, svetlima i prslucima
  • Biciklista

    31.10.2016 08:25
    Jel to znaci da cemo i na treningu morati da nosimo prsluke? I za njih ce da nam naplacuju kazne kao i za prelaz preko mosta? Mozda da taj trud ipak uloze u vreme da razmisle kako da regulisu saobracaj na mostu kao i da smisle nacin da zaustave vozace koji uslovno zeleno dozivljavaju kao "ja moram proci i to sto brze" pa su im posle krivi pesaci i biciklisti jer su im se nasli na putu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti