Akcije provere ispravnosti svetala na biciklima i montiranja ispravnih svetala i katadioptera sprovedene su na Bulevaru oslobođenja, Bulevaru Evrope, Sentandrejskom putu i na Kritičnoj masi u Limanskom parku, a u organizaciji Novosadske biciklističke inicijative i saobraćajne policije. Uz svetlo, od volontera je došla i molba: kupite sebi svetlo, učinite dobro delo i primljeno delite dalje nekome ko ga nema, uz istu molbu. Od policije je biciklistima sa neispravnim svetlima došla i opomena: jeftinije je nabaviti svetla za 300, nego dobiti uplatnicu za 3.000 dinara.
U NSBI napominju da je najdinamičnija akcija zabeležena na uglu Maksima Gorkog i Bulevara oslobođenja, gde je za svega pola sata podeljeno oko 120 svetala. Takođe, najviše biciklista pokušavalo je da izbegne patrole na Sentandrejskom putu, a najmlađa biciklistkinja bez svetla zatečena je na Bulevaru Evrope. Najviše interesovanja za kampanju pokazali su stariji Novosađani, a najveći deo volontera u kampanji činili su učenici i učenice Saobraćajne škole "Pinki".
Kampanja je, inače, započeta edukacijom o ulozi biciklista u saobraćajnoj politici i AIDA konceptu dizajniranja promotivnih materijala. Motivacioni posteri koje su volonteri kreirali uskoro će biti izloženi na izlozima biciklističkih radnji i servisa, a video će biti okačen na društvene mreže.
Prema istraživanju NSBI iz oktobra 2012. godine, čak 75 odsto novosadskih biciklista nije pravilno osvetljeno.
"Kampanja 'Biciklom noću' predstavlja odgovor biciklista na ovaj problem. Biciklistička udruženja iz Srbije među kojima i Novosadska biciklistička inicijativa, do sada su se u više navrata oštro usprotivila uvođenju obaveze korišćenja svetloodbojnih prsluka. Udruženja insistiraju da se umesto toga radi na povećanju osvetljenosti bicikla i korišćenju katadioptera na biciklu", poručuju u NSBI.
Inače, akciju su podržali Grad i Kancelarija za mlade Grada Novog Sada.
Komentari 12
Marko
Da neko lično koristi prsluk, sa tim niko nema problem pa ni NSBI, problem je što će (dokazano) to kao obaveza smanjiti broj biciklista i što se država i dalje neće baviti suštinom. Možemo da se rugamo tome i da nazivamo to "šaumom", a možemo i da prihvatimo da je su to neke razvijenije zemlje probale i izvukle lekciju: najveći broj ljudi neće da nosi opremu (kao što se većina vozača ne oblači kao za reli). Ako smanjite broj biciklista, smanjujete i očekivanje vozača da nailaze na bicikliste i povećavate rizik da se nezgoda uopšte dogodi. Na nivou državne politike takva obaveza je štetna i u tome je cela fora. Vi lično? Kako hoćete.
/
tehnicki pregledi su donedavno bili besplatni
do sada sam dobio samo jelkicu / boli glava od hemikalije u koju je potopljena/ od kuce gde radim tehnicki pregled.
a sta vi zamisljate sta je drzava ii okolina gde vozite kada prsluk smeta saumi da bi ga nosili?
BB
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar