Ove i brojne druge zaključke doneo je državni revizor, koji je posetio ustanovu i pregledao svu dokumentaciju. Tako je ustanovljeno da je najveće komunalno preduzeće u Temerinu odobravalo besplatne karte za lokalni bazen odabranim pojedincima, dok su ostali građani uredno plaćali karte.
Na besplatne ulaznice bačena su dva miliona dinara - zaposlenima u Centru za socijalni rad odobrene su ulaznice u vrednosti od 815.000 dinara, a direktor je lično odobravao besplatne karte zaposlenima i članovima Nadzornog odbora u vrednosti od 1,2 miliona dinara. Tako je preduzeće premašilo ionako previsoko planirane troškove reprezentacije u iznosu od 1,6 miliona dinara. "S obzirom na to da ne postoji zakonski osnov, niti je takva mogućnost propisana internim aktom preduzeća, treba prekinuti sa praksom dodele besplatnih karata za bazen zaposlenima i drugim licima, a korišćenje sredstava za reprezentaciju urediti Pravilnikom o reprezentaciji", apeluje revizor.
Takođe, direktor je 2015. godine sistematizovao nova radna mesta - pomoćnik direktora, dva referenta i dva koordinatora i proizvoljno im odredio koeficijente za zarade, bez ikakvog akta na osnovu kog se to inače radi. Za neke poslove koji su u osnovi isti određeni su različiti koeficijenti, što je nelogično i nezakonito.
Ovo preduzeće trošilo je mnogo više para nego što je smelo. Naime, uredbom Vlade Srbije i Zakonom o javnim preduzećima, postoje određene granice koje preduzeća ne smeju da pređu kada je reč o godišnjim finansijama. Na troškove reprezentacije su potrošili 2,6 miliona dinara, što je za dva miliona više nego što su smeli, a duplo više od onoga koliko su potrošili 2014. godine. Za plate zaposlenih na privremeno-povremenim poslovima potrošeno je dva miliona dinara, što je za skoro milion i po više nego koliko su smeli. Za reklamiranje su potrošili 360 hiljada dinara, duplo više od onoga koliko su smeli.
Preduzeće je u 2015. davalo beskamatne zajmove sindikalnim organizacijama i sportskim klubovima na osnovu zaključenih ugovora, iako ne postoji nijedan zakonski osnov da se isto učini.
Interesantno je i kakav tretman je ovo preduzeće imalo prema građanima Temerina, njihovim korisnicima. Naime, fizičkim licima su uredno obračunate kamate na kašnjenje u plaćanju usluga, dok isto nije učinjeno pravnim licima, preduzetnicima i ustanovama. Istovremeno, revizor je ustanovio da JKP "Temerin" nije bio najbolji primer dobre prakse, jer i sam nije na vreme ili uopšte ispunjavao obaveze prema dobavljačima.
Revizor je ustanovio da je JKP "Temerin" u pojedinim nabavkama tražio razloge da ne primenjuje Zakon o javnim nabavkama. Takođe, preduzeću "Lever Inženjering" isplaćeno je 2,6 miliona dinara na ime "privremene situacije", a da preduzeće nije izvršilo nikakve radove, niti ih je u trenutku dostavljanja fakture počelo. Opširnije na sajtu revizora
OVDE.
Komentari 17
Ja
@ Paor
nije imbecilno ne verovati. Imbecilno je tvrditi da nešto nije istina, a nemaš pojma jer proverio nisi! Zar je to toliko teško? Da jesi ne bi ovo napisao.
Osim toga, u tom Parking servisu nisu samo žuti. I SPS, i SNS su dovukli svoju ekipu, a ima još i onih iz DSS, koji su bili pre žutih, pa i onih iz DSS i DS koji su se "prilagodili" aktuelnoj političkoj pripadnosti. Ja danas pitao. Nisam dozvolio da i ja lupetam, i da se bavim imbecilnim i senzacionalističkim tvrdnjama! To prepuštam neznalicama.
Milivoj
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar