Ove godine novi pokušaj uvođenja elektronske naplate u autobuse GSP-a?

Gradski prevoznik planira da ove godine ponovo pokuša da obezbedi novi elektronski sistem naplate.

U planu poslovanja GSP je naveo da je za ovu nabavku predviđeno 115 miliona dinara, ali za sada nije poznato kada će uslediti javna nabavka, jer su prioriteti ovog preduzeća da se prvo obezbede sredstva za kupovinu novih autobusa.

Ipak, ukoliko usledi tender, promenio bi se sistem koji postoji preko 40 godina, i Novosađani bi dobili mogućnost da vožnju autobusima GSP-a plaćaju na sličan način kao što je to rešeno u Beogradu sistemom "Bus plus".

Podsetimo, novosadski javni prevoznik već deset godina planira da uvedene novi sistem naplate, ali mu tenderi stalno propadaju najviše zbog žalbi samih ponuđača na tenderski postupak.

Poslednji tender je bio 2014. godine i od tada GSP nije pokušavao da ga ponovi. Na poslednjem tenderu su se kao ponuđači pojavili Institut Mihajlo Pupin d.o.o. iz Beograda, "Apex Solution Technology" iz Beograda, Penta d.o.o iz Pule, kao i kompanija Asis Elektronik iz Istanbula. Tada je najnižu ponudu od 116 miliona dinara i rokom isporuke od 75 dana dao "Apex" koji je široj javnosti poznat kao preduzeće koji je uveo sistem "Bus plus" u Beogradu. Taj tender je propao jer nijedan ponuđač nije ispunio tehničke zahteve koji su traženi u konkursnoj dokumentaciji.

Inače, 2014. godine je bilo predviđeno da se upotrebi 130 miliona dinara za uvođenje sistema, što je više nego sada, a s obzriom da se evro skočio u poslednje tri godine, postavlja se pitanje da li će GSP morati da poveća sumu pre javne nabavke.

Ukoliko bi se uveo elektronski sistem naplate, bile bi uvedene beskontaktne elektronske karte koje bi se kupovale na kioscima, a putnici bi dobili mogućnost izbora velikog broja tarifnih paketa. Broj vožnji za određenu relaciju mogao bi se kombinovati sa brojem linija ili elektronskom kupovinom pojedinačnih karata.

  • Deks

    23.02.2017 12:47
    Treba osavremeniti sistem naplate novosadskog gradskog prevoza ali nipošto to ne bi trebalo nekakvom najsavremenijom tehnikom tj. elektronikom, pre svega jer sam gradski saobraćaj u Novom Sadu nije na najsavremenijem nivou. U Novom Sadu nema varijacije saobraćaja, nema običnih a kamoli modernih tramvaja čak ni autobusi nisu moderni. Najbolji sistem naplate gradskog saobraćaja koji se može videti u mnogim evropskim gradovima je karta koja se može kupiti na mnogim mestima poput kioska ali takođe i na automat mašinama postavljenim na svakoj stanici. Ta karta važi obično 90 minuta i putnik je pre korišćenja na stanici ili autobusu mora overiti uvlačenjem u prorez na automatu. Cena varira u zavisnosti za koju zonu u gradu vam treba prevoz. Od momenta kada je overite možete se njome voziti u sledećih 90 minuta u odgovarajućoj zoni. Osnovno je podeliti grad na saobraćajne zone i takođe svaka stanica gradskog prevoza mora dobiti svoje ime kako bi mogao da bude napravljen normalan red vožnje. Mora se učiti od boljih, na primer od Bratislave, Berlina...
  • Blajv

    23.02.2017 10:02
    @Grand parada

    'Najljepši' znači da ima dobar Audi, najtvrđu glavu i da može da dovikne do trećeg brda.
  • Žana

    22.02.2017 23:42
    @Cica
    Archy, OŽENI ME!!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti