Koliko znamo o kružnim tokovima?
"Počeli smo da rešavamo problematične raskrsnice kružnim tokovima, što je novina za grad, ali potpuno normalna i prihvatljiva stvar u svetu", kaže Pavličić.
Pogledajmo stvari iz ugla Novosađana. Vozite se kolima Bulevarom Evrope. Želite da skrenete prema ulici Kornelija Stankovića, kad ono, tamo nema semafora. Vozila se, umesto nikako ili sporo, kreću uokolo i izlaze iz tog začaranog kruga tamo gde im treba, i to vrlo lako. Ako ćete se naći u rebusu, niste jedini. Evo kako znanje Novosađana o kružnim tokovima ocenjuje instruktor vožnje, Dragan Jokić:
"Znanje sugrađana je jako slabo. Mi nemamo kružni tok na poligonu za obuku, tako da ljudi mogu da znaju iz teorije i knjiga, ali se u praksi nisu susretali sa njima", naglašava vlasnik auto-škole "Jokić".
Činjenica da naš grad do sada nije imao ovakve tipove raskrsnica, kao i nedostatak kružnog toka na poligonu za obuku, ostavili su traga na znanje sugrađana. Novosađani sa kojima smo razgovarali priznaju da je njihovo znanje o kružnim tokovima slabo.
"Dosta slabo, moram priznati. Iako sam radio kao profesionalni vozač, slabo sam se susretao sa kružnim tokovima", kaže jedan stariji sugrađanin.
Ako vam nedostaje teorije, instruktor Jokić poručuje Novosađanima kako se treba ponašati u kružnom toku.
"Kružni tok može biti označen saobraćajnim znacima ili ne. U slučaju da nema znakova, poštuje se pravilo desne strane", jasan je Jokić.
Ovo će biti prve kružne raskrsnice u Novom Sadu, a kružni tokovi će biti naknadno sagrađeni i na ukrštanju Somborskog bulevara, ulice Cara Dušana i Bulevara cara Lazara.
Komentari 33
Killy
NEMA pravila DESNE RUKE/STRANE u KT.
Killy
Primer KT sa četiri ulaza/izlaza (tipična raskrsnica):
Ja u levoj/unutrašnoj traci, ON u desnoj spoljašnjoj...
On radi "polu-kružno" ceo krug a ja hoću da idem recimo LEVO takoreći 90 stepeni levi izlaz...
Šta sad???
JA treba da obrnem dva cela kruga unutrašnjom trakom da bih izašao iz KT???
OBJASNITE!!!
Lucia
Smisao kruznog toka je veca protocnost saobracaja, a ona se postize jedino ako se pravilno vozi kroz kruzni tok..Dakle, spoljasnjom trakom voze samo oni koji se iskljucuju na prvom desnom izlazu, osim ako znakom nije dozvoljeno iskljucivanje iz spoljne trake i na drugom izlazu..Inace, vozilo koje se ne iskljucuje na prvom izlazu, treba se prestrojiti u unutrasnju traku, voziti njome do par metara pre zeljenog izlaza, a zatim se prestrojiti u spoljasnju traku pa zatim izaci..
Ono sto je tu pitanje je ko pritom ima prednost..Trebalo bi valjda da vozilo koje se iz unutrasnje trake hoce prestrojiti u desnu, da ima prednost, odnosno da vozac u spoljasnjoj uspori, inace se obesmisljava kruzni tok kao takav, jer bi oni u unutrasnjoj morali napraviti nekoliko krugova da se iskljuce..
To ne bi trebalo biti problem, ako se spoljasnjom trakom krecu samo oni koji se iskljucuju na prvom izlazu..
Problem je sto vecina vozaca kruzi spoljasnjom trakom, iako izlaze recimo tek na trecem ili cetvrtom izlazu, jer ih mrzi da se prestrojavaju..time se saobracaj usporava, usporava se u ukljucivanje u raskrsnicu jer se neki nepotrebno voze spoljasnjim krugom..
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar