Poslednji slučaj dogodio se pre samo nekoliko dana, kada je jedan bahati vozač u "puntu" pregazio jedanaestogodišnju devojčicu na pešačkom prelazu na uglu Ulice kraljevića Marka i Bulevara kralja Petra I. Devojčica je s povredama glave i ruke prevezena u Dečiju bolnicu, a njena drugarica, koja je s njom prelazila put, prošla je nepovređeno.
Slučaj je zanimljiv jer vozač "punta" nije stao, iako je na pešačkom prelazu vozilo do njega, u susednoj traci, stalo da propusti dve devojčice. Bahati vozač video je da je automobil u susednoj traci stao, konstatovao je devojčice, ali nije se zaustavio i izazvao je jednu od oko 60.000 saobraćajnih nezgoda, koliko se u proseku dogodi u Srbiji za godinu dana. Stručnjaci upozoravaju da većinu nezgoda prouzrokuju nepažljivi učesnici u saobraćaju, a samo delić "viša sila".
Kako za 021 navode u novosadskoj policiji, protiv svih vozača koji su pregazili decu u proteklim mesecima podnete su odgovarajuće krivične prijave. Oni bi bili i znatno teže kažnjeni da su do sada usvojeni predlozi izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, koje predviđaju da se baš u ovom slučaju, kada zbog nepažljivih vozača stradaju pešaci, okrivljenim vozačima oduzima dozvola na osam meseci, izriče novčana kazna od 120.000 dinara, te dodeljuje 14 kaznenih bodova.
Međutim, kako za 021 navodi direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović, predlozi stručnih lica o izmeni zakona nisu još uvek stigli ni do Vlade, a kamoli do Skupštine, te je nepoznato kada će iste biti usvojene. Trenutno je u Srbiji sve stalo zbog predsedničkih izbora, te su i bitne odluke za život svih građana stavljene u drugi plan.
Okanović smatra da se pešacima, a naročito deci, mora ponavljati da sve vreme prelaska preko pešačkog prelaza gledaju levo i desno u slučaju da vozači nisu dovoljno pažljivi na putu.
"Osnovna obaveza vozača kod pešačkog prelaza je da se uveri da nema pešaka, odnosno da uvek pretpostavi da se pešačkim prelazom kreće pešak, čak i kada ga ne vidi usled prepreka, autobusa, kontejnera, kioska i slično. Obaveza pešaka je da se dobro uveri pre stupanja na kolovoz da može bezbedno da pređe, što znači da ne pretpostavlja uvek da će svako vozilo da ga vidi. Problem u zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima je što ne traži od pešaka da stalno bude na oprezu, već samo na početku pešačkog prelaza", smatra Okanović.
On navodi nedavni primer iz Beograda, kada je dete prelazilo ulicu na "školski" čist način, ali ga je pregazilo vozilo na samo korak od drugog kraja prelaza.
"Mi ne treba da čekamo da se zakon pooštri, već da se sami štitimo u svakoj prilici i budemo na oprezu. Ima nesavesnih i neopreznih vozača koji tokom vožnje ne konstatuju situaciju na putu, a od njihovih i naših akcija zavisi život", tvrdi on, očekujući da će do kraja 2017. godine zakonske izmene biti usvojene i na snazi.
Broj povređenih u nezgodama sličnim opisanoj je daleko veći, s obzirom na to da nema potrebe da lekarska ekipa Hitne pomoći svaki put izlazi na teren.
Kako je izgledala opisana nezgoda pogledajte
OVDE.
Komentari 38
crni
veronika
bn
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar