U studiju koju je uradio Fakultet tehničkih nauka, a platili građani Novog Sada, taksisti su ulagali velike nade. Da će se nešto uraditi na tom planu najavljeno je i prošle godine kada je usvojena nova Odluka o taksi prevozu.
Studija predviđa da u gradu postoji oko 1.100 registrovanih taksi vozila, a trenutno ih ima oko 1.600 legalnih. Nikola Bošnjaković iz Sitansa, koji je i član radne grupe za poboljšanje taksi prevoza, kaže za 021.rs da se sada planira realizovanje nove studije. Prema njegovim rečima, zagovara se "jedna vrsta nereda, ponovno preispitivanje odluka, čime bi se izgubilo vreme za rešavanje problema".
"Grad ima sve potrebne akte da se optimalizacija sprovede, ali to jednostavno ne želi da uradi. Naravno da su prisutne razne interesne grupe kojima odgovara anarhija i plivanje u sivoj zoni ekonomije i koje lobiraju da to potraje. Vreme prolazi, ovo malo legalnih taksista srlja u propast, primorani smo da radimo i preko 12 sati dnevno da bismo došli do nekog pazara da se održimo", navodi naš sagovornik.
U Sitansu dodaju da je Gradska uprava za saobraćaj dopisom iz 2015. obavestila zaštitnika građana da su svesni obaveze optimalizacije, te da je u toku izrada i donošenje akta, ali i da su za to rokovi iz Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju probijeni za 18 meseci.
Inače, studija važi pet godina, ali njena primena nije obavezujuća. S druge strane, to ne menja činjenicu da je za nju izdvojeno 2,5 miliona dinara, a da se na glavnoj stavci i problemu taksista, nije radilo. Naredna studija bi verovatno trebalo da se radi kroz dve godine. U Gradskoj kući nisu odgovorili ni posle gotovo dve nedelje na pitanja 021.rs da li se planira izrada nove studije, kao ni koji bi za to bili razlozi, ali ni kada će se krenuti u optimalizaciju broja taksi vozila.
"Sve više se otvaraju taksi firme koje su registrovane kao društva sa ograničenom odgovornošću, jer po gradskoj odluci preduzetnik može imati jedno vozilo, a d.o.o. više njih. Oni svoja vozila onda izdaju, taksiste ne prijavljuju i na sve to uzimaju veliki novac. Neka od njih su u blokadi i trebalo bi da su ugašena, ali postoje, pa recimo imaju velik minus u izveštaju, a onda kupe nova vozila. U interesu onih koji na taj način posluju je da ovakvo stanje potraje", poručuju u Sitansu i dodaju da su se obraćali gradonačelniku, nadležnim institucijama, ali da odgovora nije bilo.
Osim problema optimalizacije vozila, taksi prevoznici navode da i dalje nije rešen problem nelegalnih taksista, ali i spora gradska administracija. Dodaju i da ne postoje kazne za one koji bi trebalo da reaguju i sankcionišu one koji rade mimo zakona, čime im se rad praktično omogućava.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 20
100%Taksista
Недељко
dule
Ako je taxista prepusten trzistu, vozice krs od auta 12h i na kraju propasti. Obavezna optimizacija broja vozila.
Ako će jedina akcija biti ograničavanje broja vozla to ni na koji način neće sprečiti to što si naveo (čak šta više, manjak konkurencije može čak i doprineti takvim pojavama). Sa druge strane, cenim da postoje tehnička rešenja kojim će se proveravati i kvalitet vozila i dužina rada.
Inače, svet je napredovao ali izgleda da taxi službe (širom celog sveta) žele da posluju kao pre 30 godina, a to baš i ne odgovara ni klijentima a erovatno ni većini taksista.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar