Ubuduće bez nasrtljivih prodavaca od vrata do vrata
Prodaja od vrata do vrata je za neke firme zaštitni znak, ali ovaj način reklamiranja proizvoda se vrlo lako može zloupotrebiti. Tako je svaki Novosađanin bar jednom doživeo da mu putujući prodavci pokucaju na vrata i nude šminku, šerpe, četke za kosu, sobne trenažere, uz parfem ili neku drugu sitnicu gratis. Ovu priču nam potvrđuje i jedna sugrađanka.
"Bili su mi u poseti jedno 5-6 puta ove godine, neki od tih ljudi su malo navalentni, što me užasava, a neki su opet korektni. Uzimala sam neke proizvode za koje mi se činilo da koliko-toliko vrede, što iz sažaljenja, što iz radoznalosti, ali vremenom sam shvatila da je uglavnom u pitanju neki škart", rekla je ona.
Edina Popov iz Asocijacija potrošača Srbije kaže za Radio 021 da u ovakvim slučajevima nema drugog rešenja osim da građani paze od koga kupuju, kao i da od svih prodavaca traže legitimaciju. "Ako vam neko kuca na vrata i kaže da je trgovac, morate da tražite neki dokument kojim to može da dokaže. Ako mu poverujete na reč i nemate nikakve podatke o njemu, možete završiti prevareni, a onda je prosto to vaš problem", kaže ona.
Prijaviti nasrtljive prodavce
Međutim, firmama je prodaja robe od vrata do vrata dozvoljena jedino ukoliko su građani prethodno obavešteni o tome da će ih prodavci posetiti. Druga opcija je da prodavci imaju preporuku da dođu na određenu adresu. Naša sagovornica kaže da prodavci koji su kod nje dolazili nisu poštovali tu praksu.
"Pretpostavljam da idu nasumično, pošto ne verujem da me je iko preporučio, naročito kad je održavanje čistoće u pitanju. Alergična sam i inače mi je sve u kući sterilno, pa nema ko da me preporuči za kupovinu takvih preparata", priča ona.
Edina Popov kaže da takve slučajeve potrošači obavezno moraju da prijave. U Novom Sadu postoji savetovalište Asocijacije potrošača Srbije, u Ulici Dr. Svetislava Kasapinovića 32, 6/32, gde se, između ostalog, prikupljaju takve pritužbe.
"Ako se utvrdi da jedna firma pravi istu lošu poslovnu klimu u Beogradu, Novom Sadi, Nišu i drugim mestima, mi ćemo to izneti u javnosti, i stati na stranu potrošača, smatrajući da je dovoljno što se veći broj njih javio sa istim problemom", ističe Edina Popov.
Po novom zakonu, koji će se primenjivati od 1. januara, ukoliko kupite proizvod od ovlašćenog prodavca na svom kućnom pragu, postoji zakonski rok od 14 dana da bez ikakvog obrazloženja raskinete kupoprodajni ugovor. Proizvod mora biti neoštećen. Ovo pravo mora biti predstavljeno potrošaču prilikom sklapanja ugovora, odnosno trgovac je u obavezi da preda potrošaču obrazac za jednostrani raskid ugovora.
Komentari 18
na kvake kace flajere mozda i u dogovoru sa lopovom a ko neko ne skine do sutra svi znaju da nije kod kuče.
Maltretiranje
@лепоте малтретирања
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar