Od ukupno 40 prijava za sve zdravstvene ustanove, na rad KCV-a i Doma zdravlja odnosi se njih devet. Primetan je znatno smanjenje broja primedbi u odnosu na isti period prošle godine kada su upućene čak 43 žalbe na rad zaposlenih u ove dve ustanove.
Ono što često smeta građanima jeste kvalitet usluga, čekanje na pregled, kao i na povredu Prava na dostupnost zdravstvene zaštite i povredu Prava na obaveštenje.
Premda podaci predstavljaju poboljšanje u odnosu na prethodni period, to da se pacijenti najviše žale na KCV i novosadski Dom zdravlja ne predstavlja iznenađenje za zdravstvene radnike. Predsednica Sindikata zaposlenih u zdravstvu i socijalnoj zaštiti Vojvodine doktorka Dunja Civrić
nedavno je za 021.rs rekla da se kvalitet može pružiti samo onda kada postoji dovoljno kadra i kada su im obezbeđeni uslovi za rad.
"Ono kadra što imamo bori se u nadljudskim uslovima. Zaposleni su nezadovoljni uslovima u kojima rade, plate su im male i shodno tome usluge i odnos prema pacijentu je lošijeg kvaliteta. Broj kadra je uslov svih uslova, a mi funkcionišemo ispod svih minimuma. Sama sam bila pacijent na ortopediji Kliničkog centra Vojvodine, gde je u sobi smešteno 10 pacijenata, a jedna medicinska sestra brine o celom spratu", navela Civrić.
Da je situacija takva pokazuje i veliki broj lekara koji konstantno odlaze u inostranstvo, a procenjuje se da
oko 2.000 njih godišnje napusti Srbiju. Među njima su mladi doktori, koji posle fakulteta ne mogu da pronađu posao u Srbiji, ali i specijalisti poput hirurga, radiologa i anesteziologa, o čemu možete više čitati
OVDE.
Osim na novosadske institucije, građani su se žalili na rad još 18 institucija. Primedbe su često adresirane za kragujevački Dom zdravlja, Opštu bolnicu u Vršcu i Prokuplju. Ipak, u najvećem broju žalbi zaštitnik je utvrdio da nije bilo povrede.
Međutim, broj prijava nije opao samo u KCV i Domu zdravlja Novi Sad. Za prvih šest meseci 2014. godine osiguranici su podneli preko 200 prijava zaštitniku, a tri godine kasnije taj broj je pet puta manji. Kako navode u Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje, jedan od razloga je taj što se prisustvom zaposlenog iz RFZO u zdravstvenim ustanovama, a u svojstvu zaštitnika prava osiguranika, pacijentima odmah pruža pomoć i sprečava se povreda njihovih prava.
Oni koji nisu zadovoljni odlukom zaštitnika na njihovu žalbu mogu da se obrate i Sektoru za kontrolu RFZO.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 12
Maki
tekuće 2
Mima
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar