Jedan od organizatora događaja i predstavnik Novosadske biciklističke inicijative Marko Trifković za 021 kaže da su odlučili da prestanu sa mesečnim okupljanjima jer je cilj postignut i ubuduće će se ovakve vožnje održavati eventualno nekoliko puta godišnje.
"Kritična masa prestaje da bude ono na šta su Novosađani navikli, odnosno mesečni događaj. Kritična masa ovakva kakva je već je postigla neke ciljeve, a to je da se broj biciklista u gradu povećao, Grad je počeo da se bavi biciklističkom infrastrukturom i generalno su ljudi počeli da obraćaju pažnju na bicikliste, što je bila i suština Kritične mase. Pitanje je sad samo da li treba nastaviti na isti način s obzirom da događaj kao takav stagnira, vrhunac je iza nas, i sada više težimo većim, vidljivijim vožnjama, događajima sa više različitog sadržaja, kako se ne bi sve svelo samo na vožnju bicikla", navodi Trifković za 021.
Start vožnje u petak je u 17 časova u Limanskom parku.
Ruta je od Limanskog parka ka Novom naselju pa sve do centra odnosno Trga slobode.
Meteorolozi su za petak najavili lepo vreme, pa organizatori pozivaju građane da im se na dvotočkašima pridruže u što većem broju.
Kritična masa je globalni, ali i lokalni mesečni biciklistički događaj sa tradicijom dugom oko 20 godina i prisustvom u preko 400 gradova u svetu. Tim mesečnim događajem promovisana je biciklistička vožnja kao zabavan i zdrav način prevoza. Najposećenija Kritična masa održana je u Budimpešti i u njoj je učestvovalo oko 100.000 biciklista.
U Novom Sadu je prvi put održana u aprilu 2012, poslednjeg petka u mesecu u Limanskom parku u 17 sati, nakon čega je termin okupljanja postao mesečna tradicija. Kiritčna masa se još održava u Beogradu i Zrenjaninu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 44
Bozidar
Samo pogledajte koliko sumanutih biciklista juri po gradu neosvetljeni po mraku.
Posmatrač
Ako su biciklisti zaista "slabi i ranjivi" učesnici u saobraćaju treba ih podučiti "da se čuvaju, da bi ih čuvali", a ne ohrabrivati u pogrešnom uverenju "da se ceo svet okreće oko njih"...
Iako su pešaci još više "slabi i ranjivi", jer su, pored motornih vozila na ulici i na meti biciklista na trotoarima i biciklističkim stazama, dozvali su se pameti, paze na sebe, a i neke odredbe ZOBS ih sasvim opravdano favorizuju kao učesnike u saobraćaju.
Pesak
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar