Punjač se nalazi na Bulevaru cara Lazara 7, a investicija je Parking servisa i "Procredit" banke, vredna između hiljadu i dve hiljade evra.
Reč je o šestom ovakvom punjaču u Srbiji.
Prema rečima direktora Parking servisa Stevana Lugonje, korišćenje punjača je besplatno, a korisnici su, bar za sada, turisti koji u mnogo većem broju koriste električne automobile u odnosu na domaće stanovništvo.
"Parking servis u mnogo čemu, pa i po pitanju informacionih tehnologija, lider je i kreator mnogih inovacija. Znamo da električni punjači predstavljaju budućnost industrije, a iako nam se čini daleko, očekujemo mnogo korisnika električnih automobila u Novom Sadu. Postajemo značajna turistička destinacija, koja okuplja veliki broj turista, tako da je postavljanje ovakvog punjača pokazatelj da idemo u korak sa vremenom i svetom oko nas. Punjači električnih automobila su već sadašnjost u inostranstvu i svim zemljama oko nas", poručio je Lugonja.
Ovi zeleni automobili na naše tržište ulaze stidljivo i, za sada, jesu investicija koja nije prioritet finansijski opterećenom stanovništvu. Međutim, za nekoliko godina, nada se Danko Kalkan iz Procredit banke, otvoriće se i kreditna linija za finansiranje kupovine ovakvih vozila, a koja već postoji u, na primer, Bugarskoj. On pojašnjava da je za korišćenje ovog punjača dovoljno samo se parkirati ispred banke i preuzeti karticu za aktiviranje punjača, a postoji i čuvar koji će paziti na vozilo tih sat vremena, koliko u proseku traje punjenje.
"Postoje četiri električna automobila u Novom Sadu - uključujući naš, ali prostora za napredak svakako ima. Potrebno je manje od sat vremena da se potpuno napuni jedan prazan električni automobil, koji uglavnom prelazi 160 kilometara na sat pod normalnim uslovima", rekao je Kalkan i procenio da jedan prosečan električni automobil košta oko 28.000 evra.
Punjač na Bulevaru cara Lazara napravljen je da može da podrži skoro svaki model električnog automobila. Ovakav punjač biće i na svetskoj mapi punjača, što znači da će svaki putnik u prolazu, putem Gugl mapa, moći da locira najbliži punjač na kojem će dopuniti svoje vozilo.
Uzimajući u obzir sve navedeno, za duže puteve će vozači morati često da dopunjuju svoj automobil.
Komentari 34
Zoran
Ja jesam upravo danas jer očekujem gosta iz Budimpešte koji želi da dođe sa "Teslom".
Kad sam ušao u banku na toj adresi, prva reakcija na moje pitanje kako se i pod kojim uslovima koristi punjač, bila je: "Muuuuuu..." Niko nema pojma. Onda su se nešto domunđavali i dali u zadatak nekoj od njih da pročita neki mail. I onda smo saznali sledeće.
Oni koji nisu iz Novog Sada mogu da koriste punjač samo u radno vreme banke (9-16h), zato što je potrebno da banka stavi u punjač neku svoju karticu koja se vadi na kraju radnog vremena. Dakle u mom slučaju neizvodljivo. Uz to niko nema informaciju o snazi punjača kako bi čovek mogao isplanirati vreme punjenja.
Novosađani mogu da dobiju, da im se izradi kartica za korišćenje, ali se nisam raspitivao detaljnije, jer se ta kartica ne može dobiti odmah. Tek sutra, prekosutra. A i drugi uslov je da se bude vlasnik električnog vozila, što ja nisam. Dakle opet neizvodljivo.
Eto možda nekome korisna informacija.
Sve druge rasprave su nepotrebne.
Odgovori
Odgovor: Zato što je ovo ekološka vožnja i mnogo jeftinija, nego li ona koju sada finansiraš.
@Majstor - Imamo li mi te elektrane, tu struju, i koliko bi onda koštala struja?
Odgovor: Ne, nemamo, ali ni Norvežani na početku korištenja eletričnih vozila nisu imali, a sada imaju najviše ovakvih vozila po glavi. Trebali bi iskoristiti ono što nam je prirod dala i proizvoditi eletričnu energiju uz pomoć vetra, sunca itd.
@комша - Док не појефтине електромобили и док се мрежа пуњача не среди, као и дужина пуњења тешко да ће се овде прећи на тај вид аутомобила.
Odgovor: Dužina punjenja nema mnogo veze, jer se ni u državama koje u lideri u korištenju ovakvih vozila ta vozila ne pune brže. Za ostalo je istina.
@DD - Ocigledno se radi o promociji, odnosno, pokusaj da se i ovde nesto promeni
Odgovor: U celoj Evropi je punjenje ili besplatno (Tesla) ili za pola evra, evro, dva...
@Vozim se busom - Hoće li biti i električnih autobusa?
Neće. U mnogo razvijenijim državama nema elektro buseva, nego baš kao u NS-u koriste metan.
Vozim se autobusom
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar