Na najzahtevnijoj deonici pruge Beograd–Budimpešta, u toku je i probijanje novih tunela. Izgradnja ovih objekata, koja se finansira iz ruskog kredita, košta 258 miliona dolara, a obavlja ih ruska firma "RŽD Internešenel" sa domaćim podizvođačima.
Plavni teren u blizini Dunava, ali i padine Fruške gore, najveći su izazov u modernizaciji tog dela pruge. Da bi savladali najtežu deonicu, izvođači će postaviti više od tri hiljade šipova, dužine 80 kilometara.
"
Ova deonica je najkomplikovanija zato što je ovde klizište. Da bismo mogli sa tunelskim cevima da izađemo i da pređemo, morale su da se rade dve nove tunelske cevi, ukupne dužine oko 2.250 metara, morali smo da radimo zaštitu klizišta koja se radi u tri nivoa", objašnjava za
RTS direktor projekta Vidoje Milentijević.
Zato se dva meseca radi na nekoliko lokacija istovremeno, a količina potrebnog materijala meri se u milionima kilograma.
"Do sada je potrošeno oko 3,5 miliona kilograma armature. Do sada je urađeno 470 šipova na ulaznom i izlaznom preduseku tunela i oko 80 šipova na vijaduktu", kaže Milentijević.
Vijadukt, dužine tri kilometra, gradi se od Čortanovaca do Sremskih Karlovaca, imaće dva koloseka i biće postavljen iznad obale Dunava na 59 stubova, a najviši je 28 metara.
"Takav vijadukt jeste prvi u istoriji srpskih železnica zato što ima toliko tešku geologiju. Ide kroz Frušku goru", ukazuje direktor "RŽD Internešenela" Mansurbek Sultanov.
Na ovoj pruzi vozovi će razvijati brzinu i do 200 kilometara na čas. Baš zato, zbog bezbednosti, ona će čitava biti ograđena, a umesto pružnih prelaza na njoj će se nalaziti nadvožnjaci i podvožnjaci. Dotrajali objekti biće zamenjeni.
"Postoje stanične zgrade i peroni, čitava infrastruktura od Stare Pazove do Novog Sada. Sve se to projektuje i gradi po najsavremenijim evropskim propisima", ističe Sultanov.
Vijadukt i tunel bi trebalo da budu završeni za četiri godine, a tokom druge faze radova na ovoj deonici biće rekonstruisana postojeća pruga, a gradiće se i novi kolosek u dužini od 40 kilometara.
A kako će izgledati planirani tunel kroz Frušku goru možćete pogledati
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 16
Чортановци
Да би отклонили било какве сумње и нагађања, да ли ће или неће у селу бити железничке станице, у прилогу је линк ка инђијској општини, где је већ неколико година изложен цео Пројекат изградње пруге на потезу Инђија-Бешка-Чортановци (7z. file 950MB).
Постојаће само једна, заједничка, железничка станица и за Чортановци и за Бешку и то у атару између села.
Може се све детаљно видети, па и где се пробија тунел, а према томе и који плацеви изнад тунела више неће бити грађевинско земљиште ван грађевинског реона.
http://www.indjija.net/upload/documents/Planovi/5-Plan_detaljne_regulacije_Beograd_Subotica.7z
Mestan
Чортановци
Формулишите питање, да бих знао шта да Вам одговорим.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar