Porez na luksuz i za kombi prevoznike

Porezom na luksuz, država je vlasnike malih teretnih, kao i kombi vozila, dovela na rub egzistencije. Naime, ovaj porez, koji su do sad plaćali samo vlasnici preskupih džipova, sada moraju da plaćaju i oni koji imaju kombije i prevozeći robu zarađuju za hleb.

Porezom na luksuz, država je vlasnike malih teretnih, kao i kombi vozila, dovela na rub egzistencije. Naime, ovaj porez, koji su do sad plaćali samo vlasnici preskupih džipova, sada moraju da plaćaju i oni koji imaju kombije i prevozeći robu zarađuju za hleb.

Iako su građani aplaudirali uvođenju poreza na luksuz, kojim će vlasnici džipova konačno biti oglobljeni bar za nešto, ispostavlja se da će njime biti zahvaćena i ona sirotinja koja se bavi transportom robe kombijima. Kako za 021 kaže predsednik udruženja kombi prevoznika, Igor Ljubinković, vlasnici kombija će za registraciju svojih vozila godišnje morati da izdvajaju i do 1.000 evra.

Registracija 1.000 evra godišnje

"Mi sad na jedno kombi vozilo, pored registracije koja košta 30-40.000 dinara, treba da platimo i dodatnih 80.000 na osnovu poreza na luksuz. Tako imamo situaciju da neko kupi star, odrtaveli kombi da bi prehranio porodicu i onda ga država oglobi jer se "luksuzira"", kaže Ljubinković.

Prema njegovim rečima, ogromna većina kombi prevoznika nema da plati tu cifru i to će dovesti do finansijske propasti ljudi koji voze kombi da bi preživeli.

"Šta mislite, da li neko ko plati kombi 2.000 evra ima godišnje da izdvaja preko hiljadu evra za registraciju istog? Nema ništa, to je to, taj ispada iz posla i ostaje bez hleba", rezigniran je Ljubinković.

Kako za 021 kaže vlasnik firme za kombi prevoz "NS City Trend", Petar Krstić, ova taksa za njega nije novost, jer se sličan porez već neko vreme naplaćuje onima koji se bave putničkim transportom.

"Ova uredba se već odavno odnosi na one koji se bave putničkim transportom, ali sad su izjednačili one koji voze besne džipove sa ljudima kojima je prevoz tereta osnovni izvor prihoda. Katastrofa, zaista", kaže ovaj prevoznik.

Vlasnici džipova se do sad vadili na rupu u zakonu

Predsednik udruženja kombi prevoznika kaže da uvođenje poreza na luksuz nije jedina stavka prema kojoj su oni ugroženi. Prema njegovim rečima, neshvatljivo je da vlasnik starog kombija kojim prevozi sitni nameštaj, plaća putarinu kao veliki putnički autobus.

"Nije ovaj porez jedina stvar. Mi se do sad nismo bunili, pa nas je svaki zakon koji se donese nekako hvatao i uvek smo mi bili ti koji su plaćali svakakve namete. Na primer, da li je normalno da mi koji imamo nekakav mali kombi putarinu plaćamo isto koliko je plaća i putnički autobus sa 70 sedišta?", pita se Ljubinković.

Smatra se da je ova taksa uvedena jer su mnogi džipovi registrovani kao teretno vozilo, pa su vlasnici izbegavali da plate porez. Oni jednostavno sklone zadnje sedište, koje predstave kao da je prostor za teret, i tako džip prijave i registruju kao teretno vozilo. Oporezivanjem i teretnih vozila do 3,5 tone oni to neće više moći da rade, ali su zato kažnjeni i vlasnici kombija za koje se ne može reći da voze luksuzna vozila.

  • Predrag

    01.03.2011 20:03
    Nije svaki terenac luksuz
    Pa nije u redu ni od novinara da stalno uz džip dodaju obavezno "luksuz". Ima mnogo terenaca koji su stari i jeftini na tržištu. Luksuz bi trebalo meriti novcem kao jedinom i već postojećom merom vrednosti a ne veličinom cilindara motora ili brojem cipela koje vozač nosi!
  • srdjan

    31.01.2011 15:52
    sramota
    imam kombi star 20 godina koji ne mogu ni da hocu da prodam za vise od 1000 eura. covek hoce posteno da zivi i da zaradjuje za hleb i za svoje dete i da prezivljava sa tim poslom. prijavi firmu placa porez ne zeli da radi na crno i kao nagradu dobije da mora da plati 1000 eura za registraciju. ziveli smo za neke promene i svi smo se nadali da ce biti nesto bolje nego ranije svesni da promene ne mogu brzo da idu. ovo sto se radi je sramota samo tako se moze opisati i prokomentarisati ova odluka.
  • srđan

    29.01.2011 10:57
    dozvoljena brzina
    da li neko zna koliko je sada maksimalna dozvoljena brzina za luksuzne kobije do 3,5 t, da li na auto putu smemo da vozimo 120 km/h zato što sada spadamo u luks kategoriju

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti