Luka Novi Sad je jedina preostala luka u većinskom vlasništvu države.
"Završavamo rad na imovinskom stanju Luke Novi Sad. Da bi se sprovela privatizacija neophodno je izdvojiti lučko zemljište i infrastrukturu, koji će ostati u svojini Srbije, tako da će predmet privatizacije biti biznis luke i ono što se zove suprastruktura - kranovi, zgrade, magacini i slično", rekao je pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević.
Privatizacijom će, kako je kazao, biti obezbeđeno više od 15 miliona evra investicionog ulaganja u razvoj Luke: izgradnju nove operativne obale, novog silosa i mehanizacije. To će ubrzati njen rad, jer Luka trenutno ima pretovar od oko milion tona robe godišnje, a kapaciteti su joj veći od 2,5 miliona tona.
"Zastarela mehanizacija, neefikasnost i sporost luke je nešto što je trenutno 'ubija' na tržištu. I privatizacija i novi investicioni kapital treba da omoguće brži razvoj luke", napominje Kovačević.
Sproveden je, dodaje, postupak izdvajanja dela imovine i prenos na Republiku Srbiju i trenutno se završava privatizaciona dokumentacija.
"Očekujemo da ćemo u septembru imati raspisan tender za privatizaciju, odnosno izbor lučkog operatera. Imamo ogroman interes za tu luku i to najrenomiranijih firmi u svetu u oblasti lučkog biznisa", kazao je on.
Neke od tih kompanija su, prema njegovim rečima, Dubai Port World iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, nemački Renus i američka grupa Valona. Takođe, veliki broj drugih poznatih kompanija je već poslao pismo o namerama.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 15
milos
Doca
Lala
Biće i za Beograd!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar