Novi most se u subotu otvara za vozila i pešake
Most će otvoriti predsednik Srbije Aleksandar Vučić i evropski komеsar za proširеnje Johanеs Han.
Otvaranjem ovog mosta za drumski saobraćaj biće obustavljen prelazak vozila i pešaka preko privremenog montažno-demontažnog mosta "Boško Perošević", kojeg je 30. maja 2000. godine otvorio tadašnji predsednik Jugoslavije Slobodan Milošević.
Novi most završen je 19 godina od rušenja njegovog prethodnika, a izgradnju su obeležila velika kašnjenja. Podsetimo da je most trebalo da bude gotov krajem 2013. godine, kako je prvobitno najavljeno u januaru 2011. Radovi su, međutim, počeli tek 20. aprila 2012. i od tada je bilo brojnih prepreka, od prekidanja radova zbog štrajka radnika, do problema sa finansiranjem. Konačno, pre oko dve godine je uspostavljen sistem kontinuiranog finansiranja iz budžeta Pokrajine i Grada i radovi su privedeni kraju, iako je opet bilo probijanja rokova.
Vozovi su preko mosta krenuli u aprilu, a drumski saobraćaj tek sada, jer se prvo kasnilo sa završetkom pristupnih puteva, a kada su konačno završeni, bez jasnog obrazloženje, čekalo se oko mesec dana da neko otvori most.
Gradnju mosta su, prema prvobitnom ugovoru, finansirali EU, Pokrajina i Grad sa oko 45 miliona evra, ali su kasnije troškovi, prema poslednjim iznetim podacima, 54,7 miliona evra. Takođe, za prilazne puteve, kao i za uklanjanje privremenog mosta, iz EU fondova, kao i od državnih sredstava izdvojeno je još oko 19,1 milion evra.
Sada kada krene drumski saobraćaj počeće uklanjanje montažnog mosta. Prvobitno je bilo najavljeno da će uklanjanje početi 1. avgusta i trajati do 1. novembra i može se proceniti da će ovaj most, sagrađen za nekoliko meseci 1999. i 2000. godine, verovatno do kraja godine biti uklonjen.
Takođe, radovi na pristupnim saobraćajnicama biće nastavljeni i narednih meseci i potrebno je sagraditi i podvožnjak ispod pruge na prilazu novom mostu kod Oficirca. Prema nezvaničnim informacijama, početkom sledeće godine uslediće prekid železničkog, a možda i drumskog saobraćaja na novom mostu, baš zbog gradnje tog podvožnjaka, koji nije sada izgrađen.
Dodajmo da novi most još nema ime, a većina građana ga zove "Žeželjev most" ili "Novi Žeželjev most". Postoji više predloga kako bi trebalo da se zove, a Komisija za davanje imena Skupštine grada još nije imala sednicu na kojoj bi razmatrala te predloge. Podsećamo da je prethodni most zvanično nosio ime Most bratstva i jedinstva, ali su ga svi zvali Žeželjev most, po projektantu Branku Žeželju,
Novi most je projektovao Aleksandar Bojović koji se nije pojavljivao u medijima, ali je s druge strane na forumu nsbuil.rs, pod pseudonimom "inženjer" redovno pisao o izgradnji mosta.
Komentari 92
G
Vlada
Jao divno, jednom da smo podjednako tužni što postojiš :))
Teror u
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar