Završeno betoniranje dela mosta kod Čortanovaca

Preduzeće "RŽD Internešenel" završilo je betoniranje prvog stuba dvokolosečnog vijadukta kod Čortanovaca, u plavnom delu Dunava deonice Stara Pazova - Novi Sad, na budućoj brzoj pruzi Beograd - Budimpešta, i počinje izgradnju prvog ankernog stuba.
Završeno betoniranje dela mosta kod Čortanovaca
Foto: Youtube (Beobuild.rs)
Ukupna dužina ovog železničkog dvokolosečnog mosta u Srbiji, koji se sastoji od šest delova, je tri kilometra. Projektom je predviđena ukupna ugradnja 59 stubova, od kojih će se tri nalaziti u centralnim delovima najdužih raspona mosta koji iznose 600 metara, precizira se u saopštenju RŽD-a.
 
Visina pojedinih stubova dostiže 24 metra, što je visina sedmospratne zgrade. Deo vijadukta se nalazi na kosini i iz tog razloga predviđeno je da se ugradi 20 zaštitnih konstrukcija.
 
Radovi na objektu započeti su u novembru prošle godine, a u decembru su izrađeni prvi bušeni šipovi koji će postati temelj za čitavu konstrukciju. Do sada je već ugrađeno 1.115 od 1.450 šipova, potrebnih za temelj mosta i zaštitne konstrukcije. Svaki šip prečnika od 1,2 do 1,5 metara ulazi u tlo na dubinu do 30 metara i formira temelj za čitavu građevinu.
 
Projektovanje, kao i istraživanja sproveo je Saobraćajni institut CIP. Kontrolu kvaliteta građevinskih konstrukcija na osnovu više od 10 parametara redovno obavljaju nezavisni stručnjaci, nadzorni organi i akreditovane laboratorije, kako u uslovima proizvodnje, tako i neposredno na gradilištu. Kontrolna ispitivanja vrše se i uz direktno učešće predstavnika projektanta. Osim toga, kompanija "RŽD Internesesnel" je zajedno sa investitorom - preduzećem "Infrastruktura železnice Srbije" a.d, organizovala dodatna inženjersko-geološka istraživanja.
 
Nakon završetka radova koji je predviđen za 2021. godinu, novi vijadukt, omogućiće povećanje brzina kretanja vozova na deonici od 80 do 200 km/h, prvenstveno zbog poravnanja trase.
 
"RŽD Internešenel" izvodi velike radove na izgradnji vijadukta u 59. kilometru deonice Stara Pazova - Novi Sad i tunela Čortanovci u okviru Aneksa 3.1 uz osnovni Ugovor za izgradnju i modernizaciju železničke infrastrukture Srbije.
 
Detaljnije o radovima možete pročitati OVDE, a o tunelu koji je najteža deonica za izgradnju - OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Zikina sarenica

    03.09.2018 14:23
    @fk 03.09.2018 • 12:51
    Samo da se ne oduzi kao sa zezeljem.

    i da se toliko puta iznova ne otvara kao zezelj .
  • Marinko

    03.09.2018 13:46
    Ideja za vođu
    Odmah povodom završetka stuba okupiti oko 200-300 pristalica partije i upriličiti svečano otvaranje na TV!
  • gari

    03.09.2018 13:16
    @Bum

    tesko mi je da razlucim sta je u pitanju kod tvog komentara, zloba, glupost ili sendvic, jer da se iole, u ovo o cem se pise razumes, znao bi da ruje i kinezi na prugama, mostovima koje su radili rokove nisu probijali, jedino je za zaljenje sto se pre 10 ili vise godina nije krenulo u ovo jer bi jedna ogromna firma kao sto je zeljeznica bila u dobranom plusu i bila razvojni faktor a ne teret

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti