"Otvoreno nebo" zatvara vrata monopolistima

Dragan Bugarinović, direktor niškog aerodroma "Konstantin Veliki", ocenio je da će Sporazum o otvorenom nebu, koji je nedavno ratifikovan u Skupštini Srbije ovoj vazdušnoj luci doneti "mnogo više međunarodnih letova". On je izjavio da već za nekoliko meseci očekuje povećanje prometa putnika i robe ali da će se "pravi efekat osetiti tek posle ukidanja viza građanima Srbije".

"Sporazum o otvorenom nebu omogućava tržišne uslove poslovanja, pošto će stupiti na snagu dva meseca posle ratifikacije; za to vreme će zainteresovane avio-kompanije iz država EU, što je oko 500 miliona potencijalnih korisnika, moći da planiraju svoje letove i to bez zvanične saglasnosti Beograda. Mi smo već ostvarili kontakte s predstavnicima nekih avio-kompanija iz Evrope, koji su izrazili spremnost da koriste usluge našeg aerodroma. Za sada imamo dva leta nedeljno za Cirih, što je jedina međunarodna linija "Jat ervejza" na našem aerodromu. "Montenegro erlajnz" je najavio četiri leta sedmično za Tivat, a turska avio-kompanija "Alfežet" letove do Antalije", rekao je Bugarinović.

Početkom ove godine gradsko rukovodstvo i poslanici iz Niša javno su zatražili hitnu ratifikaciju Sporazuma o otvorenom nebu, koji omogućava slobodan pristup i jednake uslove za sve avio-kompanije, uz obrazloženje da njegovo odlaganje "ugrožava funkcionisanje niškog aerodroma". Predstavnici aerodroma upozoravali su da su za letove iz Niša zainteresovane niskotarifne kompanije ("Rajan er", "Izi džet", "Skaj Jurop"), "ali Vlada Srbije to ne dozvoljava, jer štiti monopolski položaj "Jat ervejza" i beogradskog aerodroma". Javne kritike posebno su upućivane na račun tadašnjeg ministra Velimira Ilića koji je označen kao najveći krivac za sprečavanje konkurencije. "Jat ervejz" je, pak, svoju nezainteresovanost za letove iz Niša obrazlagao "neprofitabilnošću", kao i "nedostatkom kapaciteta".

Niški aerodrom upravo završava planove i projekte za realizaciju investicija koje će omogućiti dodatno podizanje tehničkog nivoa opremljenosti, kako bi se spremno sačekalo stupanje na snagu Sporazuma o otvorenom nebu. "Ali, otvaranje niškog aerodroma za evropsko tržište trebalo bi da podrži i turistička ponuda Niša, s obzirom na to da su ciljna grupa našeg aerodroma niskotarifne kompanije, kojima je najvažnija brojnost putnika", istakao je Bugarinović.

  • ja

    20.05.2009 06:28
    aj...
    ...i to da vidimo!
  • Rasha

    20.05.2009 03:54
    Monopoli
    Opensky i ukidanje viza omogucice i nasim gradjanima da koristeci usluge "low cost" avio kompanija, lako i jeftino otputuju do velikog broja destinacija u Evropi.
    To ce konacno staviti tacku na monopolisticko i gotovo pljackasko ponasanje nacionalnog avio prevoznika JAT Airways i umanjiti znacaj direktorata za vazdusni saobracaj koji stiteci jat nanosi direktnu stetu gradjanima Srbije.
    Ovome u prilog govori cinjenica da i ove godine JAT ima veliki problem sa dozvolama za charter letove ka popularnim letnjim destinacijama u Turskoj i Egiptu jer po principu reciprociteta turske i egipatske vlasti ne zele JAT-u da obnove dozvolu za charter saobracaj dok njihove kompanije ne dobiju dozvolu da lete za Beograd.
    I ove godine su cuvanjem JAT-a ugrozeni putnici i turisticke agencije jer direktorat za vazdusni saobracaj "namesta letnju sljaku" nacionalnom avio prevozniku po principu "da osisamo ovce jos ove godine".
    Ovaj komentar cu zakljuciti sa jos samo tri cinjenice.
    Putnici iz Srbije placaju oko 100e skuplju kartu u charter saobracaju nego sto bi je platili da lete iz Madjarske, Rumunije, Hrvatske pa cak i da lete iz Nemacke.
    Zanimljiva je i cinjenica da je taksa na aerodromu Beograd najskuplja u okruzenju.
    Znate li da je cena JAT-ove karte na relaciji Beograd-Tivat-Beograd 148e (let od jedva 45min), dok Ryanair nudi kartu na relaciji Osijek-Frankfurt-Osijek po ceni od 60e sa taksama (let od 1:45 min).
    Ko je ovde ostecen zakljucite sami?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti