Ukupna dužina plovnog puta na ovoj teritoriji iznosi 292 kilometra. Lučkoj kapetaniji Novi Sad, za područnu jedinicu opštine grada Novog Sada i područnu jedinicu opština Beočin, Temerin, Sremski Karlovci, Inđija i Stara Pazova, sa sedištem u Novom Sadu, pripada područje reke Dunav - desna i leva obala, kanali "Bečej-Bogojevo", "Novi Sad - Savino Selo", "Kosančić - Mali Stapar" i "Jegrička".
Kako za 021 navode u Ministarstvu saobraćaja, Inspekcija bezbednosti plovidbe jedan čamac koristi zajedno sa Lučkom kapetanijom.
Branislav Vajda iz Udruženja profesionalnih lađara tvrdi da inspekcijski nadzor koji postoji nije dovoljno dobar i da bi država trebalo da poveća izdvajanja za takve kontrole.
"Trebalo bi da se vrše redovnije kontrole, kako malih nautičara, tako i velikih brodova, prvo zbog alkoholisanosti koja je najveći problem. Drugo, kod malih čamaca noćno obeležavanje je katastrofalno. Kada ide u susret velikom brodu, radar ne može da razluči da li su labudovi ili su čamci", kaže Vajda za 021.
Vajda navodi da je kod nas pravilan inspekcijski nadzor plovidbe prestao pre dvadeset godina, možda i više.
"Krajem devedesetih godina je izvučen inspekcijski čamac na suvo i od tad više nije zaplovio, bar ga ja nisam video. Ja pretpostavljam da oni nemaju sredstva ni za gorivo, pošto vidim da ovaj inspekcijski nije zaplovio odavno, bar sudeći po izgledu. Ne mogu da razumem zašto se čamci rečne odnosno granične policije ne stave u službu inspekcije plovidbe kada je to potrebno", navodi Vajda.
Vajda kaže da je vrlo očigledno da sistem ne funkcioniše, što se najbolje može videti po "groblju brodova" koje postoji na plovnom putu kroz Novi Sad.
"Šta će se desiti ako ti brodovi potonu, što je neminovno jer stoje tu nakrivljeni i napušteni? Ako dođe do potapanja, ti brodovi će ometati plovni put", upozorava Vajda.
On dodaje da su u Novom Sadu veliki problem mostovi ispod kojih novosadski pecaroši vole da pecaju, iako je to zabranjeno. Oni se mogu naći na putu velikih brodova kada prolaze ispod mostova, gde je jako teško izbeći čamce, pa može doći do sudara i potonuća čamca.
"Mi to prijavimo rečnoj policiji ili inspekciji plovidbe, ali oni nemaju neke resurse. Oni dođu pa ih oteraju sa obale i naplate im kaznu, ali pošto je kazna suviše mala za tako nešto, oni se vraćaju. Takođe, ima mnogo ljudi koji nemaju dozvolu za upravljanje čamcem, što je vrlo neodgovorno i opasno", zaključuje Vajda.
Komentari 18
Gogi
Vojvosadjan
Vojvosadjan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar