Počela demontaža mosta "Boško Perošević"

Počelo je rasklapanje mosta "Boško Perošević", odnosno montažno-demontažnog mosta MD-88, koji je Novosađane, i sve oni koji su prolazili kroz Novi Sad, služio više od 18 godina.
Počela demontaža mosta "Boško Perošević"
Foto: 021.rs
Radnici su skinuli prvi deo konstrukcije mosta sa novosadske strane i krenuli sa njegovim rasklapanjem. Pokrajinska vlada je u 2018. godini izvodila oko 790 miliona dinara za finalne radove na novom železničko-drumskom mostu i za uklanjanje starog mosta.
 
Prema ranijim pisanjima, rasklopljeni delovi mosta "Boško Perošević" biće smešteni na prostoru ranžirne stanice, po zahtevu "Infrastrukture železnice Srbije". Demontaža ovog mosta bila je u sklopu ugovora o izgradnji novog stalnog železničko-drumskog mosta, ali je ona do sada bila uslovljena izgradnjom dela pristupnih saobraćajnica.
 
 
Prvobitnim planom most, koji je maja 2000. godine otvorio tadašnji predsednik Slobodan Milošević, trebalo je da bude u upotrebi samo četiri godine. Međutim, on je građane služio 18 godina, a o njegove stubove su tokom tog perioda nekoliko puta udarali brodovi koji su plovili Dunavom.
 
Nakon što je "Žeželjev most" u potpunosti srušen, kao posledica NATO bombardovanja Jugoslavije, od strateškog značaja za državu bilo je da se što pre uspostavi železnička veza preko Dunava, odnosno da se spoje bačka i sremska strana grada. Čelični rešetkasti most MD-88 postavljen je oko 75 metara uzvodno od "Žeželjevog", kako ne bi ometao uklanjanje betonskih ostataka nekadašnjeg mosta. 
 
Inače, most je rešenje koje je izrađeno na Saobraćajnom institutu CIP, a autori su profesori Ljubomir Jevtović i Milorad Luković. Rečne stubove izgradila je "Mostogradnja" DD iz Beograda, a montaža je izvršena za rekordnih 100 dana. 
 
Otvoren je 30. maja 2000. godine. Ime je poneo po nekadašnjem predsedniku Izvršnog veća AP Vojvodine, koji je ubijen maja 2000. godine.
 
Podsetimo da je izgradnja novog železničko-drumskog mosta, nakon brojnih odlaganja i mnogobrojnih obećanja, trajala šest i po godina. Iako je most otvoren za saobraćaj, svi radovi za funkcionisanje u punom kapacitetu nisu završeni, jer tek treba da se dovrše pristupne saobraćajnice, a montažno-demontažni most bio je jedna od prepreka da se to učini. Više o tome OVDE.
  • Backa Palanka

    09.10.2018 15:42
    zašto ne namontiraju taj most u B. Palanci
  • MD 88

    09.10.2018 15:23
    Da divan most, ali bio je zabranjen za svadbe, nije mogao armonikas preko njega.
  • @sinisa

    08.10.2018 23:16

    Koliko vidim, sve je doslo iz Srbije, osim imena. Ono je nesporni vojvodjanski doprinos.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti