Trgovci se ponašaju bahato, niko ih ne kažnjava
U ovoj organizaciji kažu da je to samo potvrda njihovih ranijih tvrdnji da trgovci ne poštuju kupce, kao ni njihova prava, pa će tražiti izmene Zakona.
Slušateljki Radija 021 dogodilo se to da je u jednom butiku kupila košulju na kojoj su niti počele da se razdvajaju, stvorila se rupa, pa je pokušala da je zameni drugom, novom. "Prošlo je oko nedelju ili više dana, stigla mi je nova košulja, odem, isprobam je, međutim opet je krenula da se raspada i onda više nisam imala ni živaca, ni vremena ponovo da menjam, pa sam odustala od svega", priča ona.
Slično iskustvo sa kupovinom odeće slušateljka je doživela i u Americi, gde je boravila pre nekoliko meseci. Kako kaže, tamo zamena robe mnogo lakše ide i niko vas neće popreko pogledati ako želite da za vaš novac dobijete kvalitetniju uslugu. "Tamo često ljudi kupuju i preko interneta i tamo je sasvim normalno da kada, na primer, poručiš patike, onda možeš da ih nosiš, pa ako shvatiš da te žuljaju, da su ti male ili velike, samo je potrebno da pošalješ mejl, navedeš račun, koja je primedba i vratiš nazad patike i oni ti zamene bez problema", tvrdi ova Novosađanka.
Trgovce niko ne kažnjava!
Predsednik Udruženja za zaštitu potrošača, Goran Papović, kaže da je u pojedinim sportskim radnjama u Novom Sadu takvu robu skoro nemoguće zameniti, pa se zbog toga prodavnica sportske opreme "Planeta sport", uz radnju sa tehničkom robom "Novel" našla na crnoj listi ove organizacije. Papović kaže da to pokazuje da državi, a ni trgovcima uopšte nije stalo do potrošača, na šta su organizacije upozoravale i pre donošenja novog zakona.
U pomenutim prodavnicama nam se prethodnih dana niko nije javljao kako bi objasnili zašto kupce loše tretiraju i nerado menjaju robu ili su osobe zadužene za marketing bile na sastancima. Papović tvrdi da tržišna inspekcija trgovce sada ne kažnjava, jer joj je tako naložilo Ministarstvo trgovine, pa zato trgovci i mogu tako da se ponašaju.
Navikli smo da trpimo
Međutim, problem je i u nama potrošačima, jer od detinjstva i kroz školovanje nismo navikli da se borimo za naša prava, kaže psiholog i organizator treninga asertivnosti, Dejan Živković.
"Već u detinjstvu bi trebalo da se stimuliše aktivna komunikacija, deca ne bi trebalo da budu pasivni primaoci informacija, znači od njih treba da se traži da govore svoje mišljenje i da zastupaju svoje stavove", upozorava Živković i dodaje da smo kao kultura skloni da trpimo i da smo naviknuti na to da bi trebalo da budemo zahvalni što smo za naš novac dobili iole kvalitetnu uslugu, robu ili informaciju od šalterskih radnika
Psiholog ukazuje na to da je sada prilika da se kroz časove građanskog vaspitanja u školama situacija promeni i da se deca drugačije vaspitaju.
Pored problema sa reklamacijama, zastupljena je i diskriminacija kupaca na osnovu izgleda, ali do sada nije pokrenut nijedan postupak pred sudom, a samim tim, niko nije ni kažnjen, kažu u Udruženju za zaštitu potrošača. Predsednik ove organizacije Goran Papović tvrdi da se potrošačima sada preporučuje da se za sve žale državnom, odnosno Kontak centru Ministarstva trgovine (0800 103 104), koje svaki slučaj prosleđuje podobnoj organizaciji. On dodaje da će se za primenu zakona, ako treba, boriti i pred evropskim sudovima i u narednom periodu tražiti izmenu postojećih propisa. (Vanja Đurić)
Komentari 12
Musterija
"Molim Vas, imate li skinny jeans?"
"Sve je izlozeno."
"Pa dobro, da ne bih gledao, drzite li uopste skinny modele muskih farmerica?"
"Sad cu ja tebi da gledam koje su ti uzane?!"
"Koliko je ova kapa?"
"Pogledaj na etiketi."
"Pa, NE PISE."
"JEL SE TI TO MOZDA DERES NA MENE?!?!?!?"
"Ali, to je vas POSAO."
"NIJE TO MOJ POSAO!!"
Moram priznati, falilo mi je da me neko zastiti.
isidor ovdašnji
Jo
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar