Državna revizorska institucija kontrolisala je finansije i poslovanje čelnika opštine Beočin, kao i mesnih zajednica u sklopu opštine i rad Predškolske ustanove "Ljuba Stanković". DRI je zaključila da opština nema budžetskog inspektora i adekvatnu internu kontrolu, što su preduslovi za mahinacije.
Sumnjivi i nikada izvedeni radovi
Opština Beočin izdvojila je skoro 600.000 dinara sa PDV-om za adaptaciju "turističke kućice" u centru opštine, a posao je dodelila firmi "Beton komerc". Ugovorom nije predviđen nikakav nadzor nad radovima, pa ne postoji dokumentacija koja potvrđuje da je išta od ugovorenog i urađeno. Upoređivanjem računa i ponude, DRI je zaključio da postoje odstupanja u ugovorenom i obavljenom. Revizorski tim je i izašao na lice mesta da bi proverio koliko je od radova urađeno, a zaključio je da je "Beton komerc" u računu ispostavljenom opštini naveo elektro, keramičarske i vodoinstalaterske radove koje nikada nije ni izveo.
"Utvrđeno je da je predsednik opštine Beočin svojim potpisom i pečatom overio račun koji je ispostavio 'Beton komerc' u iznosu od 493 hiljade dinara bez PDV-a, za 'radove na adaptaciji turističke kućice' za koje ne postoji dokumentacija kojom se potvrđuje da su radovi izvedeni u skladu sa ugovorenim, a fizičkim uvidom u 'turističku kućicu' revizorski tim je utvrdio da deo radova koji su navedeni u računu, a za koje smo mogli da utvrdimo njihovo postojanje, nisu ni izvedeni, samim tim plaćanje je izvršeno u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uredbom o budžetskom računovodstvu", zaključili su revizori.
Opština je u drugoj polovini 2017. godine ugovorila posao sanacije pešačkih i biciklističkih staza u Svetosavskoj ulici, a sa firmom "Pretender B&S" zaključila je ugovor vredan skoro šest miliona dinara sa PDV. Rok za završetak posla je bio 40 dana, a radovi su počeli 17. oktobra. Međutim, mesec dana kasnije, radovi naglo staju "zbog loših vremenskih uslova" i ne nastavljaju se sve do juna 2018. godine, tj. radovi uopšte nisu počinjali u periodu dok je revizor bio u poseti. Zato se revizor pita kako je moguće da je vreme bilo toliko loše čak i na proleće i leto, da radovi nisu mogli da se nastave.
Predškolska ustanova "Ljuba Stanković" u Beočinu zahtevala je izradu projekta za protivpožarnu zaštitu, te je sprovela javnu nabavku i zaključila ugovor sa firmom "AG UNS Arhitektonsko građevinski institut" iz Novog Sada, vredan oko 500.000 dinara. Međutim, i pre nego što je uopšte raspisana javna nabavka, pomenuta firma je sklopila posao s "Požar elektro inženjering" iz Zrenjanina i od nje tražila da joj uradi projekat protivpožarne zaštite baš za objekat predškolske ustanove. Sam projekat bio je, utvrdio je revizor, napisan i potpisan još u avgustu 2017. - dva meseca pre raspisivanja javne nabavke, te je samo predat na ruke direktorki ustanove 10. oktobra 2017. godine. Odabrana firma je, prema nalazima revizora, unapred znala da će dobiti posao i pripremila je projekat.
Predškolska ustanova "Ljuba Stanković" imala je još "zanimljivih" nabavki. Kada im je bio potreban idejni projekat zamene elektroinstalacija i rasvete u jednom od vrtića, nisu raspisali javnu nabavku, već su poslali jedan poziv za ponudu firmi "Beokom" iz Beočina. Ugovor vredan 240.000 dinara su sklopili 23. juna 2017. godine. Međutim, "Beokom" je još 1. juna, skoro tri nedelje pre nego što su dobili poziv od ustanove, već ugovorio ovaj posao sa "Dem Prikon" iz Sremske Kamenice, koji je izradio projekat za koji je "Beokom" kasnije dobio novac.
Jelo na račun građana, usluge i privilegije
Predsednik opštine Mitar Milinković je, prema nalazima državne revizorske institucije, potrošio više od pola miliona dinara na reprezentaciju i to sve u lokalnom restoranu "Karaš". Ovo je mogao jer, između ostalog, nije doneo plan trošenja novca za reprezentaciju, koji bi ga kontrolisao. Međutim, opština ima pravilnik o korišćenju sredstava za reprezentaciju u kojem se navodi da se novac iz budžeta može koristiti samo za zvanice na prigodnom obeležavanju jubileja, novogodišnjih i drugih praznika, kao i važnih događaja. Revizor je ustanovio da je predsednik opštine trošio novac u restoranu bez da je naveo svrhu i zvanice i to u dva navrata - 317.000 dinara je ukupno potrošio 29. decembra 2016. godine i 23. oktobra 2017. godine, a dodatno je sa restoranom sklopio ugovor za restoranske usluge 21. aprila 2017. godine, vredan 200.000 dinara.
Opština je imala jednog zaposlenog koji nije bio dovoljno kvalifikovan za svoja radna mesta i to na "poslovima turizma" i na "poslovima u vezi izbeglih, raseljenih lica i povratnika". Iako je ovaj zaposleni bio nekvalifikovan, nosio je zvanje viši referent i po tom osnovu je uspeo nezakonito da zaradi 426.000 dinara. Kad je revizor tražio od od opštine da reši ovaj problem, čelnici su isto učinili tako što su jednostavno prilagodili pravilnik o sistematizaciji uslovima koje ispunjava ovaj zaposleni i izbrisali dve reči iz potrebnih uslova.
Zaposlenoj koja radi na isplatama u oblasti dečije i boračke zaštite rešenjem je povećan koeficijent za 10 odsto na ime rada na poslovima pripreme i izvršenja budžeta ili finansijskog plana, za vođenje poslovnih knjiga i sastavljanje računovodstvenih izveštaja. Međutim, revizor je utvrdio da ova zaposlena nije ni učestvovala u ovim poslovima, niti je sistematizacijom raspoređena na mesto na koje se odnosi uvećanje koeficijenta. Po ovom osnovu joj je nezakonito isplaćeno 56.000 dinara. Njoj je u postupku revizije ukinuto povećanje koeficijenta.
Neki zaposleni su takođe bili iste sreće poput pomenutog višeg referenta. DRI je zaključila da su više koeficijente od propisanog imali i zaposleni vaspitači u PU "Ljuba Stanković" (17,32 umesto 14,88), šef računovodstva koji ima srednju stručnu spremu i koeficijent 12,15 umesto 11,15, kao i viša medicinska sestra koja je radila i kao socijalna radnica (15,68 umesto 13,60). U postupku revizije su im ispravljeni ovi viši koeficijenti, ali su oni svakako pre izmena uspeli da zarade dva miliona dinara više nego što bi trebalo.
Opština ima svoj Fond za zaštitu životne sredine, ali novac iz fonda nije koristila potpuno namenski. Više od 18 miliona dinara otišlo je na održavanje čistoće na javnim površinama, za 'humano' hvatanje pasa na ulicama, za prskanje komaraca i suzbijanje ambrozije. Sve ove poslove opština je knjižila kao specijalizovane usluge i nije za njih imala potrebnu dozvolu Ministarstva zaštite životne sredine.
Opština je samostalno stvorila uslove da članovi posebnih komisija za javne nabavke mogu da dobijaju naknadu za svoj rad mimo radnog vremena i na taj način je članovima isplaćeno 244.000 dinara. Zakon o javnim nabavkama ne propisuje naknadu za članove. Takođe, opština je isplatila svojim zaposlenima 442.000 dinara za prekovremeni rad na veoma neobičan način. DRI je ustanovio da predsednik opštine mesec dana unapred sastavi spisak tj. naloge za prekovremeni rad, a u kojima se ne navodi kog dana će zaposleni raditi duže, niti koje poslove treba da rade. Tako su zaposleni obavili više od 1.300 sati prekovremeno (barem na papiru) i ovaj rad je naplaćen, a ne postoji evidencija o vrsti obavljenog posla.
Da se radilo netransparentno građani nisu ni mogli da znaju jer nacrt odluke o svom budžetu opština nije bila javno postavila na uvid građanima.
Ovo su samo neke od nezakonitosti i nepravilnosti koje je DRI ustanovila tokom posete opštini Beočin. Dobar deo nepravilnosti je opština ispravila u toku samog postupka revizije, a sada ima rok od 90 dana da dostavi odazivni izveštaj i obavesti DRI šta je sve urađeno da bi se situacija dovela u zakonske tokove. Ukoliko to ne učini, DRI će protiv odgovornog lica u opštini pokrenuti prekršajni postupak.
Izveštaj u celini čitajte
OVDE.
Komentari 30
Andrevlje
ISTINKO
Sonja
"Predsednik opštine Beočin- Mitar Milinković rođen je 29. decembra 1971. godine u ..."
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar