FOTO: Traži se projektant garaže u Šafarikovoj
Ovaj tender Uprave za građevinsko zemljište i investicije (UGZI) je bio očekivan, jer se gradnja garaže najavljuje već dve godine.
Projektovanje je čekalo da se reše imovinsko-pravni odnosi. S obzirom da je Grad raspisao teneder za projekat jasno je da se napredovalo u rešavanju otkupa zemljišta ili je ceo postupak pri kraju.
U tenderskoj dokumentaciji se navodi da se garaža mora graditi na osnovu rešenja datog u arhitektonskom konkursu iz maja 2008. godine. Budući objekat od oko 9.500 kvadrata će imati podrum, suteren i četiri sprata, sa oko 300 parking mesta.
Podsetimo da je arhitektonsko rešenje garaže izabrano pre deceniju kada su Zavod za izgradnju grada (prethodnik UGZI-ja) i kompanija Matijević na međunarodnom konkursu za projekat hotela Centar i garaže izabrali rad tima koji je predvodio arhitekta Branislav Mitrović. Iako je hotel načelno sagrađen prema nacrtu, nije do kraja sve ispoštovano pa se izgled ovog objekta razlikuje u odnosu na planirani. Zbog specifičnog izgleda novosadska javnost ga je prozvala "radijator". Sada se postavlja pitanje koliko će konačni projekat i gradnja garaže biti u skladu sa nagrađenim rešenjem iz 2008. godine, odnosno da li će i tu biti odstupanja kao u slučaju hotela.
Za izradu projekta iz gradskog budćeta biće izdvojeno 15 miliona dinara, dok su ranije procene da bi sama gradnja garaže koštala više od 300 miliona dinara.
Dodajmo i da je ovo druga javna garaža koja se planira u centru, jer je Grad krenuo u i projekat izgradnje podzemne garaže ispod zelene površine kod Banovine, za šta je već raspisan tender za projektovanje.
Komentari 22
Nikola
Zar nije normalno u prizemlju garaže napraviti perone za gradske autobuse? Bili bi delimično zatvoreni, kao i ostatak parkinga, ne bi ružili grad, a putnici i vozači autobusa bi konačno dobili normalno mesto za čekanje autobusa i pravljenje pauze.
Takav autobuski terminal bi mnogo više doprineo popravljanju saobraćaja u gradu nego nekoliko desetina parking mesta koja bi tako bila izgubljena. Autobusi mogu da prevezu mnogo više putnika od automobila, naročito u centru grada gde ne postoji mogućnost za proširenje ulica.
Blade
Veselko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar