Radnici katastra u Novom Sadu u štrajku, rad potpuno obustavljen

Radnici Republičkog geodetskog zavoda u Novom Sadu potpuno su obustavili rad.
Radnici katastra u Novom Sadu u štrajku, rad potpuno obustavljen
Foto: 021.rs
Vrata Službe za katastar u Železničkoj ulici, kao i u Jevrejskoj, zaključana su. U prostorijama su zaposleni i obezbeđenje, ali ne i građani.
 
Zaposleni štrajkuju zbog ugroženog materijalnog položaja, jer su, kako navode, njihova primanja znatno umanjena od 2014. godine. Kako saznaje 021.rs, očekuje se da, u narednih dan-dva, radnici 90 odsto Službi za katastar u državi bude u štrajku.
 
Predstavnici Jedinstvene organizacije sindikata i sindikata Nezavisnost RGZ bili su u pregovorima sa rukovodstvom Republičkog geodetskog zavoda i predstavnicima više ministarstava, ali konkretnih pomaka nije bilo. Kao odgovor zaposleni su potpuno obustavili rad. 
 
"Obaveštavaju se građani da će, zbog radnji koje poslovodstvo preduzima prema učesnicima štrajka, u narednom periodu u većini Službi za katastar rad zaposlenih biti prekinut u potpunosti. Time će biti dovedena u pitanje i mogućnost izdavanja dokumenata za ugrožene kategorije za potrebe zdravstvenog i socijalnog osiguranja građana, za šta odgovornost snosi poslovodstvo Republičkog geodetskog zavoda", navodi se u obaveštenju koje je istaknuto na ulazima u katastar. 
 
  
 
Zahtevi štrajkača odnose se na rešavanje problema u usklađivanju primanja zaposlenih sa odlukom Vlade o povećanju osnovica za zarade u javnom sektoru. Kako navode zaposleni za 021.rs, Vladi su ponuđeni predlozi odluka koje bi dovele do rešenja problema, ali Vlada nije delegirala nikoga ko bi pregovarao i mogao da pravi dogovor sa štrajkačima.
 
"Mi smo još jedanput uputili zahteve kabinetu premijerke i nadležnoj ministarki, odnosno potpredsednici Vlade Zorani Mihajlović, u kojima tražimo da se uključe u rešavanje ovih pitanja i problema. Spremni smo u svakom trenutku da nastavimo pregovore, ali na jedan drugačiji način, uz prisustvo onih koji imaju mogućnost da donose odluke. Štrajk traje dok se ne ispune zahtevi koji uopšte nisu nerealni, koji su zasnovani na elementarnim stvarima svih onih koji rade u javnom sektoru, koji su dobili povećanje u ovoj godini, pa onda nema razloga da ta obluka zaobiđe zaposlene u katastru", kaže za 021.rs sekretar sindikata "Nezavisnost RGZ" Nebojša Pejčinović.
 
Osim umanjenja plate, radnici su ranije saopštili i da je došlo do ukidanja dodatnih koeficijenata, pa je sporazumom sa Vladom Srbije određena donja granica primanja na nivou iz 2014. godine.
 
"U praksi to znači da su primanja zaposlenih zamrznuta i da se odluke o povećanju osnovice ne odražavaju na primanja zaposlenih u Zavodu. Uz ovo treba dodati i da primanja zaposlenih u prethodne tri godine nisu usklađivana ni sa povećanjem koeficijenta po osnovu minulog rada, ukupno 1,2 odsto. Pored toga, raspisan je konkurs za popunu 450 radnih mesta, a da u budžetu nisu planirana sredstva za plate novozaposlenih", navedeno je u ranije objavljenom saopštenju.
 
U obaveštenju na zaključanim ulazima u prostorije katastra stoji i da se sindikati RGZ u ime zaposlenih izvinjavaju svim građanima koji će imati neprijatnosti u periodu trajanja štrajka. 
  • Radnik katastra

    30.12.2018 22:29
    @dijasporac
    U vaših 30 minuta treba da stane sledeće: stranka dolazi na šalter sa dokumentom overenom kopijom ili original, dobijete uplatnicu za taksu pa ponovo kod istog, on formira predmet u pisarnici DMS i štampa omot spisa, prosleđuje šefu na raspored, sledeći referent stavlja tzv plombu na parceli,zgradi ili listu nepokretnosti u operatu JE i prosleđuje predmet na skeniranje-svakog lista papira,opet na raspored pa provođenje,štampa Rešenja,unos u pisarnicu EPK koja je povezana sa poštom,štampa koverti i slanje rešenja.Onda je nekom teško da svrati do pošte da preuzme ako nije od poštara.Ta rešenja se skeniraju i postavljaju na sajt RGZ i oglasnu tablu, čeka se pravosnažnost i provodi,skida plomba,skenira rešenje i povratnicr i arhivira.Ako se neko žali žalba se dostavlja svim strankama pa odlučuje u prvom stepenu pa se to rešenje svima dostavlja opet povratnice,pravosnažnost...Kod upisa zgrade provodi se kroz digitalni plan i donosi rešenje o kućnom broju i ono se dostavlja kroz upravni postupak.To su prostiji predmeti,ima i preduzeća u stečaju gde sud dosudi po koji kvadratni metar nepokretnosti bivšim radnicima a njih npr.500 pa svakoga upiši i pošalji rešenje i ko zna šta još ali se ne uklapa u 30 minuta.
  • LOL

    28.12.2018 09:22
    Kupio sam papiroloski cist stan(sve je sredjivao advokat, pored gomile papira imali smo i potvrdu od katastra da stan nije pod opterecenjem) pre x godina, nakon tri godine stanovanja sticajem okolnosti saznao sam da mi je na stan stavljena hipoteka od strane investitora. Advokat je nakon uvida u papirologiju i uz konsultaciju sa sluzbenikom katastra dosao do info da je stan stavljen pod hipoteku pre nase kupovine ali je katastru trebalo 3 godine da tu hipoteku provuce kroz papire.Njihov odgovor je da ne posoji zakonski rok za obradu takve papirologije i da imaju i slucaj kada je nekom novosadjaninu nakon 6 godina upisana hipoteka tako da sam ja jos dobro prosao. Sada se evo vec x godina sudimo sa bankom i bez obzira sto svi znaju da je u pitanju mutna radnja u katastru neizvesno je kako cemo proci posto to ne moze da se dokaze.U svakom slucaju moje iskustvo sa salterskim radnicima je krajnje pozitivno i iz vidjenja sam shvatio da nisu oni ne radnici vec sluzbenici na spratu. Sluzbenici u kancelarijama rade po sat/dva. I ne, to nije vreme odvojeno samo za stranke vec je to njihovo radno vreme jer sam ih licno video da dolaze odrade tih sat dva pa odlaze sa posla. Pa se onda pitamo zasto se ne resava papirologija. Dva rocista su mi odgodjena posto katastar nije bio u stanju da izda neke papire 7 meseci(citaj:namestali su info da se operu).U svakom sl. uzas od institucije.
  • dijasporac

    27.12.2018 23:41
    @Radnik katastra
    Zaboravili ste "sitan" detalj, tih 2 miliona predmeta nije podneto za jedan dan nego u zadnje 3 godine. Pa ako se bacimo u malo racunanja, 1500 neposrednih administrativaca u katastrima Srbije je imalo 750 radnih dana u te 3 godine i par meseci viska ili 1,7 predmeta na dan. U proseku ne treba vise od 30 minuta za pregled dokumentacije i unosenje podataka u sistem za jedan predmet, sto bi znacilo da jedan administrativac radi na uknjizbi predmeta oko 1 sat dnevno. Sta radi ostalih 7 radnih sati nije ni vazno, ne radi ono za sta su ga tu zaposlili.

    Ja recimo zamislim situaciju da ljudi u katastru rade samo pola radnog vremena, ali stvarno rade, to bi bilo 4 puta vise uradjenog posla ili bi mi koji ih placamo 4 puta krace cekali da nam uknjize nekretninu.

    I onda kad se kuka da su malo placeni a skapiras da im je produktivnost manja od arhivara iz Drzavnog posla zapitas se jel su ti ljudi normalni.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti