Ukupno 31,2 miliona dinara potrošeno je mimo zakonskih procedura: 10,6 miliona podeljeno je firmama bez sprovedenih javnih nabavki, 3,6 miliona isplaćeno je na plate, dodatke i ostale naknade bez validnog osnova, na dotacije nevladinim organizacijama mimo bilo kakvog konkursa potrošeno je 1,8 miliona, a 2,2 miliona plaćeno je sportskim organizacijama "na lepe oči", bez zaključenog ugovora.
Predsednik Opštine Sremski Karlovci i sekretar skupštine opštine dobili su dodatke za prekovremeni rad, iako su funkcioneri i po zakonu nemaju pravo na taj dodatak. Za prekovremene sate svim zaposlenima u opštini isplaćeno je ukupno dva miliona dinara, iako pravo na ove isplate nije bilo utvrđeno rešenjem načelnika opštinske uprave. Svi zaposleni upisali su čak 4.238 sati prekovremenog rada, koji se po zakonu određuje u slučajevima "više sile", iznenadnog povećanja obima posla ili kad postoje tesni rokovi za neki posao.
Prema zakonima, pravo na dodatak za prekovremeni rad utvrđuje se isključivo rešenjem poslodavca, a u Sremskim Karlovcima se to radilo putem liste prisutnosti, koju je potpisivao načelnik opštinske uprave. Te liste prisutnosti dostavljao je načelniku svakog meseca rukovodilac odeljenja, a na osnovu dostavljenih spiskova, načelnik je zbirno odobravao kome i koliko će biti isplaćeno po osnovu prekovremenog rada. Tokom posete državnog revizora Sremskim Karlovcima došlo je do pomaka, pa od 2018. godine načelnik opštinske uprave donosi rešenja kojim se utvrđuje pravo na prekovremeni rad, sa elektronskim listama prisutnosti i razlozima za isplatu dodataka.
U opštinskoj upravi bilo je i nelogičnih, a pre svega nezakonitih zapošljavanja. Iako nije postojalo to radno mesto u zvaničnoj sistematizaciji, DRI je utvrdila da je zasnovan radni odnos sa pripravnikom u kabinetu predsednika opštine, kojem je ukupno za plate isplaćeno više od pola miliona dinara. Drugom pripravniku, u pravobranilaštvu, takođe se našao posao mimo sistematizacije i uspeo je da inkasira više od 600.000 dinara plate, na radnom mestu koje nije sistematizovano.
Pripravniku u kabinetu predsednika opštine istekao je ugovor u aprilu 2018, pa je zaposlen na određeno i to na novom sistematizovanom radnom mestu "izvršilac za poslove protokola i informisanje sa zvanjem mlađeg savetnika". Drugom pripravniku je rešenjem prestao radni odnos i on je premešten na radno mesto rukovodioca odeljenja za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo, čime je ostvario pravo i na uvećanje koeficijenta po osnovu rukovođenja unutrašnjom jedinicom.
U toku 2016. godine zaposleno je 11 ljudi na neodređeno, iako je zakonom o budžetskom sistemu propisano da korisnici javnih sredstava ne mogu da zasnivaju radni odnos bez odobrenja posebne Vladine komisije.
DRI je ustanovila da su u opštini bili na snazi interni akti koji su bili stari i nisu uopšte bili u skladu sa zakonima koji su se, u međuvremenu, menjali, a jedan od dokumenata koji je bio prevaziđen je i Statut iz 2008. godine. U opštini nije postojao ni godišnji program održavanja, zaštite i razvoja ulica i puteva, a nisu imali ni akt kojim se uređuje korišćenje novca za reprezentaciju i akt o poklonima sa protokolarnom namenom.
U Sremskim Karlovcima je, pokazuje izveštaj DRI o poslovanju, u 2017. godini osnovano više radnih grupa i posebnih komisija. Ono što je bilo nezakonito odnosi se na činjenicu da su članovi svih ovih komisija (za dodelu stipendija, izradu planova, dodelu novca medijima, izmene akata...) dobijali naknade, iako su posao obavljali u svoje redovno radno vreme, često i na sednicama koje su trajale svega 45 minuta.
Opština je bez sprovođenja javnih nabavki potrošila milione - 793.000 dinara za usluge mobilne telefonije, 92.000 dinara za ugostiteljske usluge, 606.000 dinara za usluge održavanje zgrada, 576.000 dinara za održavanje stepeništa i gelendera...
Bez sprovedenog javnog konkursa je milion dinara podeljeno organizacijama iz oblasti kulture za razne manifestacije, a bez zaključenog ugovora je potrošeno 2,2 miliona dinara na sportski savez.
Državni revizor je Sremskim Karlovcima zamerao i to što poreska administracija nije u toku 2017. godine dostavljala opomene, niti je pokrenula jedan jedini postupak prinudne naplate prema dužnicima - a ukupan dug za porez na imovinu bio je 21 milion dinara.
Troškovi reprezentacije bili su veoma popularni u opštini, a poslovi su se sa restoranima mahom sklapali bez ijedne javne nabavke ili jasne svrhe. Bez javne nabavke su veliki iznosi potrošeni u objektima "Leo5", "Širli", "Komša plus", "Piatto" itd. Dosta su korišćeni i troškovi prevoza, iako nije postojala nikakva prava evidencija troškova za dolazak i odlazak na posao - potrošeno je 151.000 dinara više nego što bi se isplatilo da je vođena evidencija o putovanjima do i sa posla.
Izveštaj državne revizorske institucije u celini možete da pročitate
OVDE.
Komentari 15
Vasil Trpkovski
A šta ćemo sa silnim omladinskim zadrugama, to se kao ne vidi? Samo mi nije jasno zar nije sukob interesa kad potpredsednik skupštine i nekadašnji zamenik predsednika opštine istovremeno imaju po jednu omladinsku zadrugu za pranje love! Tu se računa samo na milione.
Svaka čast radiju 021, da nije njih, ovi slepci u Karlovcima bi mislili da to TAKO TREBA!
mesna zajednica
Goca
Kako ne mislite o tome ?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar