Štrajk u Luci Novi Sad, Grad zatvara oči

Radnici Luke Novi Sad su od ponedeljka ujutru u štrajku, nezadovoljni odlukom novog Upravnog odbora da se osnuje privatna firma na čije ime bi bila prebačena kompletna imovina ovog preduzeća.

Radnici Luke Novi Sad su od ponedeljka ujutru u štrajku, nezadovoljni odlukom novog Upravnog odbora da se osnuje privatna firma na čije ime bi bila prebačena kompletna imovina ovog preduzeća. Iako je novonastala situacija u suprotnosti sa gradskom odlukom da se ovo preduzeće izuzme iz privatizacije, čini se da je pronađen model kako bi se ta odluka mogla zaobići, a da se imovina ipak raskrčmi.

Iako su u svetu gotovo sve luke u vlasništvu države, Luka Novi Sad je jedini preostali transportni centar u Srbiji koji je uspeo da izbegne privatizaciju. Za sad. Najavljeno formiranje ćerke firme "Nova luka" bi zapravo bio uvod u prodaju firme na mala vrata, suprotno odluci da se zbog izuzetnog značaja ovo preduzeće izuzme iz privatizacije, kažu u sindikatu. Kako za 021 kaže predsednik sindikata u Luci Novi Sad, Zvonimir Matković, nejasno je zbog čega Grad i Pokrajina odlučnije ne pokušaju da spasu Luku Novi Sad, jer su njeni većinski vlasnici.

"Nije mi jasno zbog čega niko ne reaguje, zaista. Oni su još '83 osnovali Luku jer je neophodna ovom gradu, a situacija se od tada nije promenila. Na kraju krajeva, grad je vlasnik 33% ove firme koliko ima i pokrajina. Država je vlasnik samo jedne trećine našeg preduzeća, a rade šta hoće", kaže Matković za naš radio.

Bubnjević: Luka ne sme biti prodata

I dok gradonačelnik i pokrajinska vlast i dalje ćute o ovom pitanju, gradski ministar za saobraćaj, Siniša Bubnjević kaže da je njegov kabinet je izričito protiv prodaje Luke i smatra da je štrajk radnika ove firme opravdan.

"Ja sam protiv prodaje Luke i shodno tome, podržavam ovaj štrajk u potpunosti. To nije samo luka, već je to robno-transportni centar i to se ne sme zaboraviti. To je dvorište ne samo rečnog, već i drumskog i železničkog saobraćaja i to se ne sme prodavati", navodi član Gradskog veća za saobraćaj.

Prema Bubnjevićevim rečima, jedan od zahteva radnika je i razvijanje strategije za izgradnju i razvoj luka i pristaništa, u čemu će im Gradska uprava za saobraćaj pomoći. Gradski ministar navodi da je Luka Novi Sad još od izuzetne važnosti za grad i kao takva će biti izuzeta iz privatizacije.

"Koliko znam, odluka da se Luka zbog velike važnosti izuzme iz privatizacije još stoji i tu nema nikakve promene", kategoričan je Bubnjević.

Ćeran bez komentara

Kao ime mogućeg direktora firme "Nova luka", na koju bi se prepisala imovina Luke Novi Sad, sve češće se čuje ime čelnog čoveka Zavoda za zaštitu spomenika, Milana Ćerana. On, međutim, nije želeo da prokomentariše ove navode.

"Nemam komentar. Toliko", štur je ovaj funkcioner u izjavi za naš radio.

"Ćerki firmi" Luka bi trebalo da prebaci svu imovinu i 50 radnika, dok bi preostala 52 zaposlena, uz socijalni program, završila na birou. Novi Upravni odbor je, takođe, od Skupštine Srbije zatražio da odmah pokrene postupak prodaje kompletnog udela države u novoj firmi, a kao kupac pominje se poznata francuska kompanija CFNR. Podsetimo, u Luci Novi Sad se godišnje pretovari oko 600.000 tona raznih proizvoda - što je čini najuspešnijom lukom u Srbiji. (Miodrag Sovilj)

  • posmatrač

    08.03.2011 12:40
    Sad će izbori samo što nisu, pa ljudi zaboga kao ne razumete potrebno je što pre prodati što se prodati može. Znate li vi koliko treba platiti plakate i bilborde pa deliti sendviče i sokiće mitingašima koji dođu radi podrške iz unutrašnjosti .
  • 08.03.2011 09:54
    Stvarno su lopovi...
  • 08.03.2011 07:33
    Motka je lek!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti