Prema aktuelnim propisima, investitori moraju da plate doprinos od 200.000 dinara za svako parking mesto koje nedostaje. Obaveza je da se izgradi bar jedno parking mesto ili garaža za svaki stan, a kada je u pitanju poslovni prostor, onda po jedno mesto na svakih 70 kvadrata.
Sadašnjih 200.000 moglo bi da se pretvori u 2.000.000 dinara. Druga opcija je, poručuje gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević, da se potpuno ukine mogućnost investitorima da plate doprinos za nedostajuće parking mesto, već da moraju da izgrade dovoljan broj mesta na parkiralištu. Odluke o ovim pitanjima bi uskoro trebalo da se nađu i pred odbornicima u Skupštini grada.
"Više bih voleo da pronađemo mogućnost da potpuno ukinemo tu opciju ili da to bude tako ekstremno skupo, da to bude destimulitavna mera za svakog investitora. Ljudi moraju da shvate da ne mogu da prave zgrade bez dovoljno parking prostora ili garažnih mesta, da ne očekuju onda od grada da ide iza njih i rešava parking. Investitori moraju to da urade za ljude koji kupuju stanove u njihovim zgradama, na osnovu kojih oni zarađuju, a velika je investiciona aktivnost u pogledu stambene izgradnje", kaže Vučević na pitanje 021.rs.
Gradonačelnik dodaje da je siguran da investitori u cenu stana ukalkulišu i trošak za obezbeđenje garažnog ili parking prostora. Grad će biti tolerantan prema investitorima u zakonskim okvirima, kada su u pitanju urbanističke stvari, ali na njima je da obezbede dovoljan broj mesta, stav je Vučevića.
Međutim, pre manje od četiri godine priča gradskih čelnika je bila nešto drugačija. Tada su odbornici usvojili izmene i dopune Odluke o o utvrđivanju doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, po kojima su obaveze plaćanja doprinosa za svako neobezbeđeno parking mesto oslobođeni investitori koji grade objekat koji zauzima čitavu građevinsku parcelu, odnosno ako planska dokumentacija ni ne predviđa parking.
Čelnici grada su tada poručivali da je odluka logična i podsticajna za izgradnju parking mesta, a naročito većeg broja podzemnih garaža. Tada, kako je rečeno, u oko 10-15 odsto površine grada je postalo nemoguće, zbog prirode placa, uskih ulica ili visokih zgrada, obezbediti po parking mesto za svaki stan, te je ideja bila da se spratnim i podzemnim garažama reši višedecenijski problem građana.
Pojedini projektanti su poručivali da bi takva odluka mogla da dovede do toga da se poveća broj parcela, koje bi bile stoprocentno zauzete i izgrađene, dok bi budžet grada, kako su tvrdili, bio samo kratkoročno povećan. Više o tome pročitajte
OVDE.
Vučević zaključuje da nove odluke u vezi sa parking mestima neće rešiti nasleđene probleme na Grbavici i Novoj Detelinari, gde moraju da pronalaze drugačije načine rešavanja problema parking prostora. Jedan od njih je i to što je u pozivu za izgradnju javnih garaža tartetiran upravo ovaj lokalitet, jer je tamo, kako kaže gradonačelnik, gotovo alarmantno stanje u vezi sa parkinzima.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 48
Gradjanin
Novosadjanin
Vox populi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar