Novosađani se žalili zbog dugova "Informatici", svake godine problemi sa istim organima

Građani Novog Sada i dalje, godinama nakon ostavke kontroverznog izvršitelja Svetislava Ćurčića, imaju problema sa "Informatikom" zbog dugovanja koja ovaj izvršitelj nije preneo preduzeću, a naplatio ih je od dužnika i zadržao novac za sebe.
Novosađani se žalili zbog dugova "Informatici", svake godine problemi sa istim organima
Foto: Pixabay
Ovi građani javili su se Zaštitniku građana Novog Sada i ovaj organ godinama postupa po ovim predmetima, pokušavajući da ukine fakturisanje dugovanja i obračunavanje kamata građanima koji su platili što duguju, ali ta suma i dokaz o plaćanju nikada nisu dostavljeni "Informatici".
 
Ovo je samo jedan od brojnih predmeta koje rešava Zaštitnik građana Novog Sada, koji će uskoro menjati ime u lokalni ombudsman, u skladu sa novim zakonodavstvom. Kako se navodi u izveštaju o radu ovog organa za poslednjih godinu dana, samo u 2018. je formirano na stotine predmeta na osnovu žalbi, ali i na ličnu inicijativu ombudsmana. Sa problemima se obratilo 480 građana, a podneto je 168 pritužbi, mahom protiv jednih te istih organa kao i svake godine. 
 
Naime, Novosađani su najviše pritužbi imali na Gradsku upravu za inspekcijske poslove, Upravu za urbanizam i Upravu za imovinu, a pritužbi je bilo i na rad JKP "Stan", "Parking servis", "Vodovod", "Lisje", "Informatiku", "Toplanu", "Tržnicu", "Urbanizam", "Radosno detinjstvo", "Put", TONS, Centar za socijalni rad i Dom zdravlja "Novi Sad".
 
Neke predmete ombudsman vodi godinama, poput problema sa postupkom eksproprijacije nepokretnosti na lokaciji "Tozinovac".
 
"Iako je Zaštitnik građana nakon formiranja navedena dva predmeta koji se tiču lokacije Tozinovac ukazivao na hitnost u postupanju, imajući u vidu da je u pitanju rešavanje uslova života osoba sa invaliditetom i ograničavanje njihovog kretanja usled blokiranja saobraćajnica nakon izgradnje višespratnice za porodično stanovanje, ni nakon tri godine zalaganja i konstantnog urgiranja postupci još uvek nisu okončani, ali su pri kraju i Zaštitnik građana očekuje rešavanje navedenog problema u što skorijem periodu", navodi se u izveštaju koji potpisuje gradska zaštitnica građana Marina Popov Ivetić.
 
Građani su se žalili ombudsmanu i na organe i ustanove nad kojim ovaj organ nema nikakvu nadležnost: na rad izvršitelja, suda, advokata, mesnih zajednica, skupština stanara i upravnika, lekarske komisije, lokalne samouprave, gradonačelnika, javnih beležnika, na ustanove obrazovanja, rad privatnih firmi, na rad elektroprivrede, PIO fonda, katastra, MUP-a i uopšte na rad republičkih i pokrajinskih organa. Mnogi su dolazili sa svojim porodičnim problemima i problemima sa komšijama, podstanari su se žalili na stanodavce i slično.
 
Veliki broj predmeta Zaštitnik građana uspeva da reši zahvaljujući prostim obraćanjem organu na koji se građani žale. Međutim, često se dešava da primedbe građana bivaju odbačene jer se ispostavi da ombudsman nema moć i nadležnost nad organima, a dešavalo se i da se građani neosnovano javljaju, pa se ispostavi da nije ni bilo nikakvih kršenja prava.
 
Podsetimo, Zaštitnik građana igrao je veliku ulogu kada se prošle godine izmenila gradska odluka o kućnom redu. Izmenama je komunalna policija sa sebe "skinula" odgovornost da u prvom redu reaguje na probleme u zgradama, a nadležnost je preneta na upravnike zgrada. Na njima je bilo da reaguju na buku i slične probleme u zgradi tek pošto se stanar obrati pisanim putem, što je Zaštitnik građana konstatovao kao nezakonitost jer takva obaveza i/ili mogućnost ne postoji ni u zakonu o stanovanju. Upravnik je potom morao prvo da opomene i pouči problematične stanare, a tek ako to ne deluje, zajedno sa komunalnom policijom izlazi da rešava problem.
 
Veliki broj građana žalio se ombudsmanu zbog ove nelogične izmene, koja je otežala život stanarima, ali i rad upravnicima zgrada. Tim zaštitnika građana obavio je niz razgovora sa predstavnicima gradskih uprava i uspeo da izdejstvuje izmenu ovog akta, tj. vraćanje mogućnosti da građani probleme direktno prijavljuju komunalcima.
 
Ovo je samo jedan primer postupka koji je vodio Zaštitnik građana. Ceo izveštaj o radu ovog organa naći će se pred odbornicima Skupštine grada na sednici u ponedeljak, 25. marta. 
  • Novosadjani

    21.03.2019 13:54
    @ Skala
    Samo nam još neka nova AGENCIJA za fakturisanje objedinjenih računa fali, pa da finasiramo i njen rad i enormne plate novozaposlenih ,plus sve zaposlene u JP Informatika i višak zaposlenih u JP.
  • 100ka

    21.03.2019 02:21
    Dimničar fantom
    Samo da vas podsetim na dimničarinu koju svi uredno plaćamo iako moja zgrada nema dimnjake a i da ih ima, niko nema peći. To je lopovluk gradske vlasti i podržaću svakog ko to obori.
  • Skala

    20.03.2019 20:21
    Nova informatiks
    O(ne) poslovanju ns informatike krađi i lopovluku priča se godinama ,ali je zaista čudno da.nikome do sada.nije palo napamet da se "skupe" ekonomista,pravnik,isl,i oforme AGENCIJU za plaćanje kom.rsčuna za grad ns.Svaka prva.kojs se formira ugasila bi ove.gore za najviše tri meseca

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti