Luka Novi Sad prodata po početnoj ceni

Tenderska komisija proglasila je uspešnom finansijsku ponudi koju je luka iz Dubaija dala za kupovinu Luke Novi Sad, rekao je državni sekretar Ministarstva privrede Dragan Stevanović.
"Ponuđena je početna cena od 7,99 miliona evra i svi detalji ponude su ispravni i u skladu sa pozivom", rekao je Stevanović posle otvaranja ponude u Ministarstvu privrede.
 
On je kazao da će investicija u Luku Novi Sad u naredne tri godine biti verovatno veća od 15 miliona evra, što je u skladu sa ugovorom koji će biti potpisan narednih dana, u kome piše da investicija treba da bude najmanje 14,9 miliona evra, a u skladu je i sa strategijom Srbije za razvoj lučke delatnosti.
 
"Od te investicije nešto manje od pet miliona evra biće uloženo u lučku infrastrukturu, a oko 10 u sporedne delatnosti", rekao je Stevanović. Naveo je da je to ulaganje značajno ne samo za Novi Sad, već i za čitavu Srbiju: "Dunav je ozbiljan strateški resurs za Srbiju a zbog ove privatizacije taj resurs će biti na adekvatan način stavljen u funkciju".
 
Luka Novi Sad ima pretovar od oko milion tona robe godišnje, a kapaciteti su joj veći od 2,5 miliona tona. U toj kompaniji radi oko 150 ljudi, a u poslednje četiri godine poslovala je profitabilno. Budući vlasnik novosadske luke je u sastavu grupacije DP World, trećeg najvećeg lučkog operatera u svetu i ovo mu je prvi izlazak na Dunav što je, kaže Stevanović, za Srbiju od velikog značaja.
 
"On je najveći kontejnerski operater u lukama Konstanca, Roterdam i Antverpen, koji ima veliki broj zaposlenih i ogroman promet", naveo je. Najavio je da će ugovor biti potpisan u narednih nekoliko dana, nakon što svoje mišljenje bude dala Komisija za zaštitu konkurecije.
 
Stevanović je kazao da očekuje i da u narednom periodu broj radnika u Luci Novi Sad bude povećan u skladu sa najavljenim investicijama. Na pitanje zašto se išlo na privatizaciju Luke Novi Sad s obzirom da je to preduzeće profitabilno, kazao je da "to što preduzeće ima profit ne znači da posluje kako treba".
 
"Luka je zastarela, tehnološki devastirana. Podsećam da je njen kapacitet 2,5 miliona tona robe godišnje za pretovar, a ona uspe da pretovari 1,2 miliona tona", kazao je Stevanović.
 
Luka je, kako je naveo, iziskivala ozbiljna ulaganja, a samo iz sopstvenih sredstava to nije mogla da obezbedi, bez obzira što je imala profit. "Ono što bi se desilo da nije bilo ove privatizacije bio bi stečaj ili bankrot Luke u Novom Sadu", rekao je Stevanović.
 
Na prethodnom tenderu za prodaju Luke Novi Sad početna cena bila je duplo veća - 15,98 miliona evra, ali nije stigla nijedna ponuda iako su rokovi dva puta produžavani.
  • Petar

    18.04.2019 19:43
    Luka NS
    Neka samo napred!
  • Rotkvarija

    23.03.2019 22:16
    Pretovar
    Malo sutra kapacitet...i te priče. Kranovi su iz 30-ih godina prošlog veka. Nisu uložili žutu banku. Zato se prodaje.
    Najobičnija gladna krava muzara. Daje više mleka nego što trave pojede i vode popije...o silaži da ne govorimo.
  • *,*

    23.03.2019 11:49
    ?
    zašto se se posle afere sa beogradskom lukom čudimo svemu ovom? Čak i da se transakcija obavlja zvaničnim kanalom preko predstavnika PKS, Poslovnog saveta UAE, pa je posao čist "ko suza", mi imamo na domaćoj poslovnoj sceni plejadu "uspešnih" sinova komunističkih direktora koji su male tajne velikog biznisa doktorirali napolju.


Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti