Gradonačelnik: Novi Sad dobija dva mosta i ekskluzivni kompleks uz Dunav od pola milijarde evra
Prvi čovek Novog Sada je, govoreći o mostovima, spomenuo budući most između Šodroša i Sremske Kamenice, koji predstavlja nastavak Bulevara Evrope, a drugi je most između keja sa novosadske strane i Petrovaradinske tvrđave. Sa mosta bi se ulazilo u tunel, a iz tunela liftom na Tvrđavu.
"Taj most bio bi nešto potpuno novo. Koristili bi ga isključivo pešaci i biciklisti, bio bi opremljen mobilijarom, ispustom, da možete da sedite, provodite vreme na reci. Sa njega bi se direktno ulazilo na Tvrđavu, odnosno u tunel, iz tunela direktno liftom na Tvrđavu. To bi bila prava turistička atrakcija za grad, praktično bismo spojili kej sa Petrovaradinskom tvrđavom. To je nešto o čemu smo do sada mogli samo da sanjamo. Mislim da ćemo tokom ove godine imati idejno rešenje. Pričali smo sa našim i svetskim arhitektama, raspisaćemo konkurs da dobijemo najbolje rešenje, da pitamo struku, eminentne stručnjake i da dobijemo najbolji most. To bi bila jedna revolucija, da napravimo pešačko biciklistički most sa direktnim ulazom u Petrovaradinsku tvrđavu", naveo je Vučević.
Govoreći o drugom mostu, gradonačelnik je izjavio da će ove godine biti gotov idejni projekat.
"Izgradnja mosta preko Dunava i spajanje na petlju oko Sremske Kamenice i dalje na autoput Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica, predstavlja finalnu fazu obilaznice oko Novog Sada. Taj most neće biti nimalo jeftin, jer će morati ranije da se podiže, pre vodenog ogledala", rekao je Vučević.
On je dodao da se moraju pripremiti projekti, koji će biti kandidovani i u pokrajinskoj i u republičkoj vladi, zatim, treba razgovarati sa bankama i finansijskim organizacijama, da bi se videlo ko može da pomogne, "jer Grad to neće moći sam da finansira".
Ovi projekti koje je pomenuo gradonačelnik nisu novina i u planovima Novog Sada su već decenijama. O mostu u nastavku Bulevara Evrope 021.rs je pisao u nekoliko navrata, poslednji put pre tri meseca kada je Uprava za investicije i građevinsko zemljište dodelila posao izrade generalnog plana s prethodnom studijom opravdanosti. Taj posao pripao je beogradskoj kompaniji "DB inženjering", koja će posao obaviti zajedno sa "MHM Projektom" iz Novog Sada, beogradskim preduzećem "Geom", te "Gradis biroom za projektovanje" i "Ponting inženjerskim biroom" iz Maribora, po ceni od 24,6 miliona dinara. Ove firme imaju rok od 140 dana da izrade plan. Procenjena vrednost gradnje kreće se i do polovine godišnjeg budžeta Grada, odnosno oko 50 do 60 miliona evra, bez pristupnih saobraćajnica.
Drugi most koji je spomenuo Vučević, koji bi sada imao i lift do Tvrđave, takođe je stara ideja i jedna od varijacija ideje sa žičarom i mostom koji bi povezali novosadski Kej sa Tvrđavom. Planovi postoje od završetka Drugog svetskog rata i odlaska vojske sa Tvrđave, a svaki put su se oslanjali na gradnju mosta na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, koji i danas vire iz reke. Taj most je sagrađen 1883. godine, po projektu Karla Baumana, kao deo pruge Budimpešta – Zemun.
Tokom decenija bilo je više ideja i projekata, a poslednja je bila za vreme Vučevićevog prethodnika Igora Pavličića. Tada je, nakon međunarodnog konkursa, izabrano rešenje koje su napravili "Ponting" iz Maribora, "Centar za puteve Vojvodine" iz Novog Sada i "DDC" iz Ljubljane. Novi Sad je tada za idejni projekat platio iz budžeta 121,7 miliona dinara, a bilo je predviđeno da se buši još jedan tunel ispod Tvrđave. Sve ovo je na kraju obustavljeno zbog protivljenja javnosti ideji da se dodatno buše stene ispod Tvrđave, ali i zbog toga što u budžetu grada nije bilo 40 miliona evra za taj projekat.
Gradonačelnik Miloš Vučević najavio je i projekat izlaska Novog Sada na Dunav u delu od Mosta slobode do Šodroša, odnosno prostora gde se nalaze bivši Neimar, Brodogradilište i kasarna Rečne flotile.
"Pričamo o novim urbanističko-investicionim projektima izuzetno velike vrednosti. Moramo da iskoristimo potencijale zapuštenih lokaliteta, kao što je nekadašnje brodogradilište, gde ni posle petnaestak godina nije iskazano interesovanje za tom delatnošću. Zato treba da, poput Londona, Roterdama i drugih gradova, taj prostor iskoristimo za poslovno-stambeni kompleks, a verujem da ćemo početkom 2020. godine započeti realizaciju te investicije, vredne preko 400 miliona evra. Dakle, na ovom potezu možemo očekivati luksuzno naselјe, parkove, poslovnu zonu, ali će završnu reč o tome kako najbolјe urbanistički urediti ceo taj kompleks dati struka. U svakom slučaju, dobro je što neko hoće da investira pola milijarde evra u Novi Sad", naveo je Vučević.
On je dodao da je namera Grada da Novi Sad dobije pravu, modernu marinu, uređen Dunavac, kao i da vlada veliko interesovanje investitora i za lokaciju gde se danas nalazi kasarna "Aleksandar Berić", sedište Rečne flotile. On je uveren da će se postići dogovor sa Ministarstvom odbrane i Vojskom Srbije, da se nađe nova adresa za celu Prvu brigadu, pa tako i Rečnu flotilu.
Projekat o kojem je govorio Vučević planiran je delimičnim izmenama planova Limana iz prošle godine, koje još čekaju da dođu u Skupštinu grada na usvajanje. U osnovi radi se o gradnji stambenih kompleksa uz Dunav, a već nekoliko novosadskih građevinskih investitora je proteklih godina kupilo zemljište Brodogradilišta, Neimara, kao i druge parcele, pa je skoro svo zemljište u tom delu uz Bulevar despota Stefana, osim kasarne, u privatnom vlasništvu.
Komentari 138
Biljana
mira zivkovic
suludo
pravi opalim te g...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar