Od uvođenja sistema za elektronsku naplatu karata u javnom gradskom prevozu za sada nema ništa, a pitanje je da li će i kada biti.
Od uvođenja sistema za elektronsku naplatu karata u javnom gradskom prevozu za sada nema ništa, a pitanje je da li će i kada biti.
Kako je za Radio 021 rečeno u Gradskom saobraćajnom, uvođenje sistema elektronske naplate nije prioritet u investicionoj politici tog preduzeća za ovu godinu. Javni gradski prevoznik poslednjih godina pokušavao je nekoliko puta da započne proces modernizacije sistema naplate karata i praćenja vozila, ali su javne nabavke redom propadale zbog žalbi nezadovoljnih ponuđača.
Izvršni direktor organizacije "Transparentnost Srbija", Nemanja Nenadić, kaže da ne zna da li je u konkretnom slučaju reč o opstrukciji konkurencije od strane nezadovoljnih ponuđača ili o nesposobnosti Gradskog saobraćajnog da sprovede složeniju javnu nabavku. Izvesno je, međutim, da sastav državne komisija za zaštitu prava ponuđača sve do pre nekoliko meseci nije bio u skladu sa zakonom, kaže Nenadić.
"I nije imala sopstvenu službu uopšte. Tako da su kašnjenja sasvim sigurno bila velika, a to naravno otvara i pitanje problematičnosti samih odluka. Efikasan rad komisije i efikasna zaštita prava ponuđača jedan je od najbitnijih stubova sistema javnih nabavki i naravno da čitava procedura gubi svrhu ako se ne postupa u kratkim rokovima", objašnjava Nenadić.
Glavna novina elektronskog sistema naplate odnosila bi se na uvođenje bezkontaktne elektronske karte, koja bi se kupovala na kioscima, a putnici bi u skladu sa svojim potrebama dobili mogućnost izbora velikog broja tarifnih paketa. Broj vožnji za određenu relaciju mogao bi se kombinovati sa brojem linija ili elektronskom kupovinom pojedinačnih karata. Cilj je da sistem gradskog prevoza funkcioniše sa što manje pojedinačnih karata, kako bi se smanjile gužve.
U sledećoj fazi, trebalo bi da se radi na postavljanju displeja, koji bi putnike u autobusima i na stanicama obaveštavali o vremenu kretanja vozila gradskog prevoza, po čemu bi Novi Sad mogao biti jedinstven u Srbiji. (D.S.)
U francuskom gradu Levallois-Perret, autobuski prevoz je besplatan za sve. Na autobuskim stajalistina su istaknute elektronske table na kojima stoji vreme dolaska sledecih autobusa. U slucaju zastoja, putnici su obavesteni o kasnjenju. Putnici ne moraju da gledaju kroz prljava stakla kako bi znali gde se nalaze, posto se na 2 mesta u autobusu moze procitati ime stanice kojoj se aautobus pribizava, a sinhronizovan audio snimak obavestava slepe, nepismene ili pospane putnike o sledecoj stanici. Naspram usluga koje nam pruza GSP za 40 din po voznji, ovo je naucna fantastika. Da se privatnim prevoznicima odobri prevoz putnika u gradskom saobracaju,na ulicama grada ne bi bilo ovih sklopocija sto nam zagaduju grad i vozaci ne bi govorili da nisu placeni da dosadnim babama daju informacije. Zna se zasto nema promena u gradskom saobracaju.
Svaki put kad vidim neku vest o GSP, nasmejem se. Zasto? Zato sto znam sta cu procitati. Lopine iz GSP su odavno pokazale kako se kod njih radi, drugacije nece ni biti. Jos 2007. su oni najavili sve ovo ... eto nas u 2011. A kad ce biti ... ne zna se. Ha!
Pre 11 godina, u Aarhusu u Danskoj, mogao sam da navijam sat prema njihovim gradskim autobusima, jer se tacno znalo kad koji dolazi na bas svako stsajaliste u gradu. I na njihovom web sajtu si mogao da ispratis tacno kad se koja linija ukrsta sa sledecom, i da isplaniras put od tacke A do tacke B do u sekund. 11 godina kasnije, mi uvodimo diplej koji najavljuje kad je "sledeci polazak". Pa to je postojalo pre mnogo godina na stajalistu ispred Bazara, i nije dugo zivelo. Mozda da uz njega ugrade i kalkulator pa da putnici odokativno izracunaju kad autobus stize. Imaju kompjutere na kojima seksetarice igraju pasijans, umesto da ih upotrebe na pravi nacin...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Profesor Oliver Tošković izjavio je da je "moralna odgovornost kod učesnika rekonstrukcije Železničke stanice u Novom Sadu izostala jer je glavni cilj predstavnika vlasti da uzmu pare i pobegnu".
Tmuran i hladan petak je pred Novosađanima, međutim, nadamo se da vas to neće sprečiti da kraj radne nedelje provedete u pozorištu, na nekoj svirci ili promociji knjige.
Stručni nadzor na delu projekta koji se odnosio na rekonstrukciju zgrade Železničke stanice u Novom Sadu, prema dokumentaciji do koje je došao Insajder, radila je francuska firma Ežis.
Zoran Preradović, novinar nedeljnika "Radar", kaže da "nije tačna informacija da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić u Novi Sad došao tek po završetku protesta 5. novembra".
Viši sud u Novom Sadu je 12. novembra doneo rešenje kojim se odbija kao neosnovana žalba branioca bivšeg pokrajinskog funkcionera Gorana Ješića na pritvor koji mu je određen 8. novembra.
Grad Novi Sad neće organizovati doček Nove godine, niti Srpske nove godine iz pijeteta prema žrtvama nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu, kada je stradalo 14 osoba, a tri su teško povređene.
Tužilaštvo ne komunicira adekvatno o slučaju pada nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu, tvrdi Vladica Ilić, pravnik iz Beogradskog centra za ljudska prava.
Novosadska opozicija konstatuje da je gradonačelnik Milan Đurić trebalo istog dana kada se dogodila tragedija na Železničkoj stanici da podnese ostavku.
Advokat Vladimir Beljanski potvrdio je danas da je njegov branjenik, nekadašnji predsednik Opštine Inđija Goran Ješić i dalje protivzakonito u pritvoru.
Tužiteljka Višeg javnog tužilaštva u Beogradu Jasmina Paunović rekla je da je slučaj nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu trebalo da preuzme Tužilaštvo za organizovani kriminal.
Potpredsednika SSP-a Marinika Tepić uputila je otvoreno pismo predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću u kojem ga pita kada je "puklo" između njega, njegovog brata Andreja i Gorana Kovačevića Goranca.
Upravnik Urgentnog centra Kliničkog centra Vojvodine Dragan Nikolić izjavio je da je troje teško povređeni na Železničkoj stanici u Novom Sadu u teškom opštem stanju.
Od tragedije u Novom Sadu u kojoj je stradalo 14 ljudi prošlo je više od deset dana, a vlasti, kako ocenjuju pojedini analitičari, pokušavaju da skrenu pažnju javnosti na druge teme.
Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije saopštila je da se nastavlja štrajk u školama u Srbiji prema donetoj odluci sva četiri reprezentativna sindikata.
Komentari 9
Veronika
Jovan
jova limanac
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar