Aplikacije poput "Duolinga", "Memrise", "Busuu" i "Babbel" svojim korisnicima omogućavaju da lako i jeftino unaprede svoje znanje stranih jezika.
Naučno istraživanje sprovedeno na Univerzitetu u Njujorku pokazalo je da se za 34 sata korišćenja aplikacije za jezike "Duolingo" može steći znanje jednako onom koje se na fakultetu stekne u toku jednog semestra.
Asistent na odseku za Anglistiku Filozofskog fakulteta u Novom Sadu Predrag Kovačević smatra da aplikacije mogu pomoći pri učenju jezika, ali da je vrsta znanja koja se putem njih dobija drugačija.
"Pitanje je koja vrsta znanja se stiče apikacijom i kako se ono može uporediti sa znanjem koje se stiče kroz nastavu. Najbitnije od svega je što se znanja koja se stiču kroz časove stiču u interakciji sa drugim studentima i profesorom i tu se pored najstrože definisanih gramatičkih veština, stiču i veštine komunikacije", kaže Kovačević.
Jedna od najčešćih zamerki koju stručnjaci imaju na upotrebu aplikacija za učenje jezika je ta da ovi softveri ne nude mogućnost razgovora sa ljudima na tom jeziku već samo razvijaju gramatičke veštine i poznavanje vokabulara. Takođe, u programima ne postoji mogućnost da se postavi konkretno pitanje u vezi sa određenom nejasnoćom, već se prilikom učenja jezika na ovaj način mora pratiti unapred utvrđena struktura.
Studentkinja Jovana Cvijanović već više od pola godine koristi aplikaciju "Duolingo" za učenje ruskog jezika. Po njenim rečima, aplikacija joj pomaže za razumevanje, ali nije sigurna koliko bi joj pomogla u stvarnoj komunikaciji.
"Već dosta dugo koristim aplikaciju za učenje ruskog jezika i pomogla mi je tako što mogu da razumem tekstove na tom jeziku, ali nisam sigurna da bih mogla da vodim razgovor", navodi ona.
Iako aplikacije mogu da pruže određena znanja, jezičke večeri koje organizuje "Language club Novi Sad" u Radio kafeu daju iskustvo učenja jezika kroz kontakt licem u lice. Jedan od učesnika ovih jezičkih večeri Nemanja Ćuk smatra da se jezik ipak najbolje uči kroz "živi" razgovor.
"Aplikacije mogu da budu samo pomoćno sredstvo, koje će pomoći da učenje bude lakše. Verovatno je moguće i preko aplikacije dobro naučiti jezik, ali je potrebno mnogo vremena i truda", dodaje Ćuk.
Predrag Kovačević prednost aplikacija vidi u tome što one korisnika obavezuju na konkretan rad. Međutim, on misli da učenje jezika na taj način ne može da obuhvati sve veštine koje su potrebne za potpuno vladanje jezikom.
"Ne iznenađuje me da ovim načinom učenja mogu da se postignu određeni rezultati, ali to su rezultati ograničenog domena. Oni se tiču uglavnom gramatičkog poznavanja jezika, poznavanja vokabulara, i to jeste jezičko jezgro. Međutim, jezik potpada u domen komunikacije koji je mnogo širi fenomen i zbog toga je nastava nešto što će uvek imati prednost u odnosu na ovaj vid edukacije", zaključuje asistent Filozofskog fakulteta u Novom Sadu.
Jasno je da aplikacije imaju svoje prednosti i mane, one predstavljaju korisnu pomoć pri savladavanju jezika, ali i dalje kaskaju za tradicionalnim oblicima obrazovanja. Zbog toga se na ovaj vid učenja može gledati kao na određenu vrstu edukativne rekreacije koja je svojom strukturom nalik na igru, može da vas privuče da počnete sa učenjem jezika, ali je za savladavanje francuskog, italijanskog, španskog ili ruskog na višem nivou i dalje potrebno pohađanje časova ili "živi" razgovor sa drugim ljudima.
Komentari 6
Pavle
Brunova mama
Elly
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar