U okviru ovog posla, Gradska uprava za gradsko zemljište i investicije traži i idejno rešenje za projekat tunela i pešačko-biciklističke veze sa obe strane Dunava, kao i pripadajućih zona.
Traga se za predlozima novog prostornog, odnosno konstruktivnog i oblikovnog rešenja pešačko-biciklističkog mosta i tunela sa pristupnim komunikacijama sa novosadske strane i sa Petrovaradina, komunikacija liftom sa gornjom tvrđavom iz zone tunela i veza sa Preradovićevom ulicom i gornjom tvrđavom u zoni "Lovotursa".
Rok za predaju radova je 31. oktobar. Žiri će svoju odluku doneti do 25. novembra, a ona će potom biti i objavljena i radovi javno izloženi.
Za prva tri rada obezbeđene su novčane nagrade - prvo mesto osvaja četiri miliona dinara, drugo mesto 2,5 miliona dinara i treće mesto milion dinara. Ipak, ne postoji nikakva obaveza Grada da sklapa ugovor sa projektantima, s obzirom na to da je konkurs osmišljen kao nagradni i neobavezujući za Grad.
Ipak, Grad se nada da će idejni projekat poslužiti kao osnova za dizanje novog mosta, tačnije za revitalizaciju nekadašnjeg. Žiri može da izabere jedan rad za otkup u vrednosti otkupne nagrade od 200.000 dinara.
Učesnici konkursa treba da obrazlože koncept uređenja, opis saobraćajnog rešenja, tehnički opis partnernog i pejzažnog uređenja, dekorativne elemente i specifične zahteve za svaku od celina, a one su: zona keja i univerzitetskog parka, most, deo dunavskog bedema, postojeći tunel ispod tvrđave i zona "Lovoturs", sa pristupom tunelu.
"Prostori u obuhvatu urbanističkih uslova su jedinstven prostorni potez na trasi nekadašnje pruge, čijom rekonstrukcijom bi se stvorili uslovi za uspostavljanje pešačko – biciklističke komunikacije između Novog Sada i kompleksa Petrovaradinske tvrđave. Sprovođenje konkursa je prvi korak ka realizaciji investicija na predmetnoj lokaciji, te obaveza koja prethodi izradi projektno - tehničke dokumentacije, ali i želja grada da uključi stručnu javnost kako bi se pronašlo najbolje rešenje, za ovu specifičnu i veoma značajnu lokaciju", navodi se u konkursnoj dokumentaciji, objavljenoj danas.
I prijavljenih projektanata očekuje se i razrada kompletnog osvetljenja.
Podsetimo, revitalizaciju ovog dela grada najavio je gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević u više navrata. Štaviše, sama ideja potiče još od kraja Drugog svetskog rata.
"Taj most bio bi nešto potpuno novo. Koristili bi ga isključivo pešaci i biciklisti, bio bi opremljen mobilijarom, ispustom, da možete da sedite, provodite vreme na reci. Sa njega bi se direktno ulazilo na Tvrđavu, odnosno u tunel, iz tunela direktno liftom na Tvrđavu. To bi bila prava turistička atrakcija za grad, praktično bismo spojili kej sa Petrovaradinskom tvrđavom. To je nešto o čemu smo do sada mogli samo da sanjamo. Mislim da ćemo tokom ove godine imati idejno rešenje. Pričali smo sa našim i svetskim arhitektama, raspisaćemo konkurs da dobijemo najbolje rešenje, da pitamo struku, eminentne stručnjake i da dobijemo najbolji most. To bi bila jedna revolucija, da napravimo pešačko-biciklistički most sa direktnim ulazom u Petrovaradinsku tvrđavu", naveo je Vučević u martu.
Vlast na čelu sa demokratama već je dobila jedan idejni projekat. Dok je gradonačelnik Novog Sada bio Igor Pavličić, na međunarodnom konkursu pobedilo je idejno rešenje "Pontinga" iz Maribora, "Centra za puteve Vojvodine" iz Novog Sada i "DDC" iz Ljubljane. Idejno rešenje je Grad i Novosađane koštalo 121,7 miliona dinara, ali je najspornija bila ideja bušenja još jednog tunela ispod Tvrđave što se, uzimajući u obzir prethodna iskustva, u novim predlozima neće nalaziti.
Na kraju, zbog reakcija u javnosti i nedostatka novca za sprovođenje celokupne zamisli, od starog idejnog rešenja se u potpunosti odustalo.
Komentari 58
Ronald Igwen
Geza LENNERT
http://geza.jopajtas.info/Most-FJ.jpg
Projekat koji je Ponting uradio a grad platio je sasvim OK, nije protreban novi.
retardi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar