Most kod Beške gotov do oktobra

Novi most preko Dunava kod Beške biće završen do kraja septembra, najavio zamenik direktora projekta Slobodan Mitrović iz austrijske "Alpine".
Novi most preko Dunava kod Beške biće završen do kraja septembra, najavio zamenik direktora projekta Slobodan Mitrović iz austrijske "Alpine".

Mitrović je rekao da su radnici angažovani 24 sata dnevno i da će sledeće sedmice svečano biti spojen centralni raspon mosta na Dunavu u dužini od 210 metara, koji je među najdužima u svetu. "Do polovine jula biće gotova kompletna betonska konstrukcija mosta, a do sada je u most ugrađeno 65.000 kubnih metara betona, 41 kilometar kablova za prenaprezanje i između 7.000 i 8.000 tona armature", izjavio je Mitrović novinarima tokom posete gradilištu predstavnika Inženjerske komore Srbije i Bugarske.

Mitrović je podsetio da je gradnja mosta počela 2008. godine i da se paralelno rade i pristupni putevi u dužini od oko tri kilometra. "Ugovorena vrednost radova za izgradnju mosta iznosi 33,7 miliona evra, što finansira Evropska banka za obnovu i razvoj, ali će zbog naknadnih radova tek biti poznata konačna cena radova", rekao je Mitrović. On je rekao da se novi most gradi pored postojećeg, koji je izgrađen 1970-tih kada je bio najduži most u Evropi i rekorder u betonskim "prednapregnutim gredama".

Predsednik Inženjerske komore Srbije (IKS) i bivši ministar za građevinarstvo Dragoslav Šumarac istakao je da je Srbija jedina zemlja u Evropi koja trenutno gradi četiri velika rečna mosta. "Tri su preko Dunava - most kod Beške, Žeželjev most u Novom Sadu, "Kineski" most od Zemuna do Borče, dok je četvrti preko Save kod Ade ciganlije u Beogradu. Sva četiri mosta predstavljaju sam vrh mostogradnje na svetskom nivou", rekao je Šumarac.

Šumarac je istakao da su doveli kolege iz Bugarske inženjerske komore kako bi im pokazali šta mogu da urade domaći inženjeri s obzirom na to da dve zemlje povezuju saobraćajni Koridori deset i sedam, kao i da je Inženjerska komora Srbije spremna da prenese svoja iskustva bugarskim inženjerima.

  • Beogradjanin

    22.04.2011 17:30
    Srbija ...
    je jedina zemlja koja na jednom mestu, gradi dva mosta. Pa zar je toliko bilo bitno da imamo 6 traka na tih 2 km puta preko Dunava. Zar nismo mogli za tih 100 mil EUR da napravimo put tamo gde ga nema, a da se preko tih 2km preko Dunava, "guramo" u tri trake (koje vec postoje) bar jos neko vreme. Steta sto nema ko da misli ... :(
  • Frizzle

    09.04.2011 17:40
    Super!
    Baš lepo. Često vozim do Bgd, i prosto je neverovatno koliko brzo taj most napreduje (posebno za naše uslove).

    Pozdrav svima, a posebno večito nezadovoljnima... :)
  • milojko

    09.04.2011 15:15
    nevidljivi mostovi
    Naši gradski čelnici obećaše,da ćemo početkom OVE godine primetiti početak gradnje novog drumsko-železničkog mosta koji je neophodan koliko Novom Sadu,toliko i Srbiji...Da nije novi Žeželj nevidljiv?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti