Od marta radovi na pruzi Novi Sad-Subotica, biće obustavljen železnički saobraćaj

Pripreme za početak radova na pruzi od Novog Sada do Subotice privode se kraju, piše "Dnevnik".
Od marta radovi na pruzi Novi Sad-Subotica, biće obustavljen železnički saobraćaj
Foto: 021.rs
Direktor "Infrastrukture železnice Srbije" Miroljub Jevtić za "Dnevnik" kaže da očekuje da krajem marta 2020. godine počnu radovi na ovoj deonici, s rokom za završetak od 33 meseca, koji se računa od uvođenja izvođača u posao.
 
"To znači da bi do kraja 2022. godine trebalo da bude izgrađena deonica pruge za velike brzine Novi Sad-Subotica, a time i čitava pruga za brzine od 200 km/h kroz Srbiju", kaže Jevtić.
 
Vrednost ugovora je 943 miliona evra, izvođač radova je kineski konzorcijum "China railway international" i "China communications construction company", dok je ugovor o finansiranju potpisan sa kineskom Eksim bankom.
 
Ovaj projekat obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice s objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge s drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
 
To znači da će na toj deonici biti izgrađeno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata. Biće rekonstruisano devet železničkih stanica - Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, i izgrađene tri nove stanice u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu. U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometara.
 
"Planirano je da se radovi izvode u uslovima totalne obustave železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice, dok će vozovi saobraćati alternativnim pravcima Novi Sad-Bogojevo-Sombor-Subotica i Novi Sad-Zrenjanin-Senta-Subotica", navodi Jevtić.
 
Mađarska strana, prema Jevtićevim saznanjima, planira da deo brze pruge kroz svoju teritoriju završi 2024. godine, ali će probati da posao završi ranije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Čika

    24.09.2019 14:50
    Odlično
    Ima to i dobrih strana - sad ni jedan voz ne kasni u Novi Sad...
  • MD-88

    24.09.2019 12:09
    @ Sloba53
    Evropa je uložila pare u Most, primarno zbog rečnog koridora, da bi bila omogućena plovidba od Crnog mora do Mađarske, Austrije i Nemačke, sekundarno zbog Železnice. Usko grlo na Dunavu predstavljao je Perošević i ostaci porušenog Žeželja. Takav i toliki Žeželj železnici nije trebao, kao što joj ni "brza" železnica nije trebala u neko vreme: („Брзе пруге”, као алтернатива ваздушном транспорту, чак ни у релативно дугорочном периоду Републици Србији нису потребне., izvor: СТРАТЕГИЈA РАЗВОЈА ЖЕЛЕЗНИЧКОГ, ДРУМСКОГ, ВОДНОГ, ВАЗДУШНОГ И ИНТЕРМОДАЛНОГ ТРАНСПОРТА У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ ОД 2008. ДО 2015. ГОДИНЕ, str 34. http://www.gs.gov.rs/english/strategije-vs.html , tačka 10. u delu 2. Infrastruktura).
  • ex chapman

    24.09.2019 08:12
    @Milan
    Milane, sram te bilo!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti