Direktor "Infrastrukture železnice Srbije"
Miroljub Jevtić za
"Dnevnik" kaže da očekuje da krajem marta 2020. godine počnu radovi na ovoj deonici, s rokom za završetak od 33 meseca, koji se računa od uvođenja izvođača u posao.
"To znači da bi do kraja 2022. godine trebalo da bude izgrađena deonica pruge za velike brzine Novi Sad-Subotica, a time i čitava pruga za brzine od 200 km/h kroz Srbiju", kaže Jevtić.
Vrednost ugovora je 943 miliona evra, izvođač radova je kineski konzorcijum "China railway international" i "China communications construction company", dok je ugovor o finansiranju potpisan sa kineskom Eksim bankom.
Ovaj projekat obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice s objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge s drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
To znači da će na toj deonici biti izgrađeno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata. Biće rekonstruisano devet železničkih stanica - Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, i izgrađene tri nove stanice u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu. U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometara.
"Planirano je da se radovi izvode u uslovima totalne obustave železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice, dok će vozovi saobraćati alternativnim pravcima Novi Sad-Bogojevo-Sombor-Subotica i Novi Sad-Zrenjanin-Senta-Subotica", navodi Jevtić.
Mađarska strana, prema Jevtićevim saznanjima, planira da deo brze pruge kroz svoju teritoriju završi 2024. godine, ali će probati da posao završi ranije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 20
Čika
MD-88
ex chapman
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar