GSP će naredne godine nabaviti 30 autobusa iz kredita EBRD
Na ugovor o ovom kreditu saglasnost bi narednog ponedeljka trebalo da da i Skupština grada kojoj je poslat zahtev Gradskog veća i GSP-a. Nakon što se Skupština složi, EBRD će sprovesti tender da se kupi 25 solo autobusa na gas i pet zglobnih autobusa takođe na gas. Zajam koji Grad Novi Sad dobija predviđa da grejs period od godinu dana, a otplata traje sedam godina uz godišnju kamatu od 2,2 odsto. Ovaj kredit Novi Sad, odnosno GSP dobija u sklopu podrške Evropske banke "zelenim projektima" jer su novi autobusi na CNG gas.
GSP je u odluci za uzimanje kredita naveo da je kupovina autobusa potrebna jer ovo preduzeće trenutno ima 267 autobusa (185 solo, 69 zglobnih i 13 mini) koji su u proseku stari 13,7 godina (196 je starije od 10 godina, a od toga njih 72 ima više do 20 godina), s tim da su tokom 2019. godine na inventaru stalno imali od 67 do 78 neispravnih autobusa. GSP kaže da zbog smanjene tehničke ispravnosti voznog parka nisu bili u mogućnosti da obezbede potreban broj autobusa za realizaciju planiranog reda vožnje. Ovome dodajmo i da GSP ima manjak radnika i to najviše vozača, zbog odlaska više desetina njih u inostranstvo. Trenutno, prema podacima iz godišnjeg plana rada ovog preduzeća za 2020. godinu, nedostaje 37 vozača solo autobusa.
Kupovina 25 zglobnih i pet solo autobusa će biti jedina nabavka novih autobusa u narednoj godini, ali će sveukupno ova vozila biti deo veće obnove voznog parka koja je u toku već nekoliko meseci.
Naime, u GSP je krajem leta stiglo osam mini autobusa, dok je pre nekoliko nedelja isporučeno 13 mercedesovih solo autobusa na gas (287.612.812,5 dinara bez PDV-a- plaćeno iz budžetske rezerve za 2019, više o tome OVDE), a tokom proleća će stići još 30 solo mercedesovih autobusa na gas (682.254.694,8 dinara bez PDV-a, više o tome OVDE) i 20 turskih BMC zglobnih autobusa na gas (606.756.000 dinara bez PDV-a, više o tome OVDE) koji se plaćaju iz budžeta (700 miliona avansno plaćeno u 2019, 850 miliona dinara će biti plaćeno iz budžeta za 2020. godinu).
Kada autobusi iz kredita EBRD-a stignu u Novi Sad u drugoj polovini naredne godine, GSP će ukupno imati 101 novi autobus i time prepoloviti starost voznog parka na 6,7 godina.
Nove nabavke buseva se očekuju tek u 2021. godini, kada GSP predviđa da kupi pet zglobnih autobusa na dizel po ceni od 413 miliona dinara, kao i još 10 solo autobusa na dizel po ceni od 260 miliona dinara.
Dodajmo i da će novi autobusi u velikom broju biti uključeni u novi elektronski sistem naplate koji se planira prvo za gradske linije, a potom i za prigradski i međumesni saobraćaj, a o tome više OVDE.
Komentari 22
stevan tamindzic
Za Derana i slične
Turkan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar