Ovog leta bez gradnje Žeželjevog mosta

Izrada glavnog projekta za izgradnju novog Žeželjevog mosta tek je počela, iako je prilikom potpisivanja ugovora rečeno da će ovog proleća početi radovi na izgradnji mosta.

Izrada glavnog projekta za izgradnju novog Žeželjevog mosta tek je počela, iako je prilikom potpisivanja ugovora rečeno da će ovog proleća početi radovi na izgradnji mosta.

U "Železnicama Srbije" za Dnevnik najavljuju da će most biti izgrađen za 32 meseca, kao što je predviđeno ugovorom, a računanje vremena počinje od 10. marta, kada je počela izrada glavnog projekta. Za završetak tog dokumenta treba šest meseci, što znači da će biti gotov u septembru, a nakon tehničke kontrole od mesec dana već se završava građevinska sezona. Za maj su najavljena geološka istraživanja i geodetska snimanja, što znači da se ništa neće graditi ovog leta. Šef delegacije Evropske komisije u Srbiji Vensan Dežer obećao je intenziviranje izgradnje da bi, kako je rekao, na kraju svoga mandata 2013. prešao preko novog mosta.

Od ostataka starog mosta biće korišćeni samo temelji centralnog rečnog stuba koji su izdržali bombardovanje. Novi most dug 440, a širok 25 metara, sa dva železnička koloseka, dve trake za drumski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze biće, praktično, vizuelna replika starog koji je, po projektu Branka Žeželja, izgrađen 1961. godine. Za razliku od njega, međutim, u samoj konstrukciji neće preovlađivati beton, već čelik.

  • h1n1

    20.04.2011 11:44
    da ne bi
    Miloševića mi bi se i dalje skelom prevozili, ovi ni projekat ne znaju da naprave
  • Novosadjanin

    20.04.2011 10:26
    Paradoks!
    Paradoks je da je stari izgrađen za kraće vreme nego što se rasteže pita oko ove replike. Tužno je što mi nemamo tehniku i ljde koji bi bili sposobni da izgrade takav most od prednapregnutog betona.
    Branko Žeželj se sigurno prevće u grobu!
  • Marko

    20.04.2011 10:22
    Most
    Neverovatno je da gradonačelnik, premijer i ostala, nazovi politička elita (kumovi), daju lažna obećanja za koja znaju da neće biti realizovana; tunel, most, nova radna mesta, investicije... Kako je moguće da gradonačelnik časti Beograd sa 120 miliona dinara (Univerzijada), hvaleći se kako mi imamo budžet koji to može da istrpi a svi projekti u Beogradu napreduju a u NS stoje. Šta je sa mostom na stubovima Franca Jozefa, idejno rešenje plaćeno slovencima 130 miliona dinara a taj posao mogu da urade naši projektanti a realna cena je oko 30 miliona. Pitanje je kako izaći iz ovog ćorsokaka a moj odgovor je: mora se pitati struka, ne mogu politikolozi, marksisti, sociolozi i sl. voditi izgradnju i imati viziju za razvoj infrastrukture a ona je za razvoj Vojvodine prioritetna. P.S. Postoje nažalost i inženjeri koji brljaju kao ministar za infrastrukturu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti