Izvođači radova: Brza pruga Beograd - Novi Sad biće gotova na vreme, vijadukt i tunel skoro izgrađeni

Deonica brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada, duga oko 40 kilometara, gradi se po planu, tako da će biti završena i pre roka 2021. godine.
Izvođači radova: Brza pruga Beograd - Novi Sad biće gotova na vreme, vijadukt i tunel skoro izgrađeni
Foto: 021.rs
"Ruske železnice" (kompanija RŽD Internešnl) grade najtežu deonicu pruge Beograd–Budimpešta, sa dva tunela i velikim vijaduktom koji se spušta u Sremske Karlovce prema Novom Sadu. To je dvokolosečna pruga za brzine do 200 kilometara na sat.
 
U "Ruskim železnicama" kažu za RTS da su vijadukt i tunel već 80 odsto gotovi, izgrađeno je 35 kilometara koloseka, a u ovom trenutku urađeno je više od 50 odsto ukupnih radova na celoj deonici do Novog Sada. 
 
Dužina tunelskih cevi je 2,2 kilometara, a završeno je kilometar i po cevi tunela i skoro tri kilometra vijadukta.
 
"RŽD Internešnl nikad nije kasnio sa rokovima ni u Srbiji ni u drugim delovima sveta. Što se tiče ovog projekta, mi smo sigurni da će biti završen na vreme. Takođe, i linijski deo i objekti će biti završeni do kraja 2021", navodi Mansurbek Sultanov, direktor te kompanije u Srbiji.
 
Kada počne da radi dvokolosečna pruga do Novog Sada, ostaje još da se uradi deonica od Novog Sada do granice sa Mađarskom, za šta je već napravljen projekat, a Rusi su zainteresovani da grade i taj pravac. Međutim, uskoro počinje izgradnja novog savremenog dispečerskog centra Železnica Srbije koji takođe grade "RŽD Internešnl".
 
"Što se tiče projektovanja i izgradnje dipsečerskog centra, mi smo već potpisali aneks 1.1 za projektovanje i sa donetom odlukom Skupštine Srbije, mi smo spremni da krenemo sa projektantskim radovima. Naša ekipa je sa železnicom Srbije sa infrastruturom pripremila sve istražne radove koje su nepohodne za početak projektovanja", dodaje Sultanov.
 
Na barskoj pruzi Rusi su odradili 77 kilometara od Resnika do Valjeva, a prema međudržavnom sporazumu od proleća počinje projekotvanje deonice do državne granice sa Crnom Gorom u zajednici sa Infrastrukturom železnica Srbije.
 
Podsetimo, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da će radovi na dve deonice brze pruge od Beograda do Novog Sada biti završeni do jeseni 2021. godine i da će se tada između ova dva grada vozom putovati pola sata.
 
"Ova pruga je važna ne samo zbog toga što će se od Beograda do Novog Sada vozom stizati za pola sata, nego i zato što se ovim projektom Srbija uključila u globalnu kinesku inicijativu 'Jedan pojas, jedan put', kao jedna od prvih zemalja koja je sa Kinom potpisala memorandum u vezi s ovim projektom", rekla je Mihajlović.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Pretorijanac

    15.01.2020 10:08
    Kanjoni, klanci i klisure
    Prijatelju, pričaš gluposti za sve pare. Nema to veze sa inženjerima (šta ti nisi sigurno), nego sa parama. Sastav zemljišta oko Čortanovaca i dobrom delu izmedju Novog Sada i Subotice je jako nepovoljan i iziskuje mnogo više umeća i para nego što se može pretpostaviti.
  • budibog....

    07.01.2020 10:51
    @ BokNS
    vala, Vojvodina ko Švajcarska, to neprohodno bez vijadukta i tunela, makar da je Japan priskočio u pomoć da se probijemo do granice ko što je Erdoganu pomagao ispod Bosfora pa da stignemo što pre do Londona, a i u Peking via Istanbul by The Caspian sea.
  • Lola

    06.01.2020 17:07
    Hvala
    Nikola na pojašnjenju.
    Sad kapiram zašo....
    Reč stručnjaka.....hvala.
    Veliki je to posao,ogroman.
    Biće korisno i lepo.
    Pozdrav

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti