Ove godine biće rashodovano 50 prastarih autobusa GSP-a

Gradski prevozoznik ove godine "rešiće se" najmanje 50 autobusa, koliko je u planu da usled starosti bude rashodovano.
Ove godine biće rashodovano 50 prastarih autobusa GSP-a
Foto: 021.rs
Istovremeno, ove godine GSP-u stiže 30 novih mercedesovih autobusa na gas, kao i 20 zglobnih buseva od proizvođača BMC iz Turske. Ove godine će se uz kreditnu podršku Evropske banke za obnovu i razvoj ući u kupovinu još 30 autobusa - 25 solo i pet zglobnih.
 
Gradsko saobraćajno preduzeće godinama kuburi s autobusima, s obzirom na to da je na desetine prastarih vozila na putevima više od 20 godina, a da obnova teče sporo. Uz sve finansijske poteškoće, GSP kuburi i sa brojem vozača i drugim kadrom u preduzeću, zbog čega su konkursi za zapošljavanje otvoreni tokom cele godine. 
 
"Posle uhodavanja novih vozila, može se planirati dodatni otpis vozila i smanjenje ukupnog broja vozila, pod uslovom da se zadrži postojeći obim saobraćaja", navodi se u programu poslovanja GSP za 2020. godinu.
 
Postojeći obim saobraćaja podrazumeva da je na terenu, kako se planira za 2020. godinu, ukupno 216 autobusa od 256, koliko GSP zvanično poseduje. Reč je o 155 solo autobusa i 61 zglobnom autobusu, koji će saobraćati radnim danima, a pretpostavka je da će se vikendom na putevima naći i 13 midi autobusa koje GSP ima. Prošle godine je kupljeno i pušteno u saobraćaj osam midi i 13 solo autobusa na gasni pogon, koji su donekle obnovili vozni park dok ne stigne nova tura na proleće.
 
Nastavio se trend smanjenja broja putnika na linijama javnog prevoza, što ne negiraju ni u preduzeću. Prošle godine se autobusima vozilo oko 48 miliona putnika, što je za dva miliona manje u odnosu na planove i projekcije GSP-a, dok je prigradski i međumesni prevoz relativno stabilan s brojem putnika.
 
Ove godine planira se uvođenje linije Novi Sad - Rakovac - Vrdnik.
 
Kako je 021 već pisao, u preduzeću za smanjeni obim posla krive i nelojalnu konkurenciju u vidu linijskih taksista.
 
"Uslovi koji vladaju na tržištu prevoza putnika izuzetno su teški. Poseban problem predstavlja 'siva' ekonomija u ovoj delatnosti. Veliki broj taksi prevoznika, koji se zaustavljaju na stajalištima radi prijema i iskrcavanja putnika, ometaju normalan i bezbedan rad u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika. Pored ometanja vozila javnog prevoza, ovaj vid prevoza, zahvaljujući neadekvatnoj kontroli i nadzoru, uzima i značajan prihod, što ima za posledicu smanjenu mogućnost unapređenja i razvoja ovog vida prevoza", smatraju u preduzeću.
 
Preduzeću trenutno nedostaje 37 vozača/konduktera, ali i automehaničari, inženjeri, kontrolori i ostali vidljivi u spisku u galeriji.
 
  • somi

    12.01.2020 15:15
    zasto nisu uzeti Volvo??
  • Mile

    11.01.2020 09:58
    Ns60
    A da operete autobuse posle smene ? Zar nevidite na čega liče ?
  • NS51

    10.01.2020 15:04
    OSTAVI TE JEDAN
    Da ga perkirate pored Tramvaja,Londonca i Volva!
    Za godišnjicu GSPa,ispred gradske kuće!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti